Socijalna struktura nogometne publike u Splitu (CROSBI ID 122516)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bjelajac, Slobodan
hrvatski
Socijalna struktura nogometne publike u Splitu
SOCIJALNA STRUKTURA NOGOMETNE PUBLIKE U SPLITU - sažetak - Dosadašnja istraživanja nogometne publike u Hrvatskoj isključivo su se odnosila na jedan dio publike (ekstremne navijače), za koje je ustanovljeno da je organizirana. Osim nje, međutim, postoji i daleko brojnija publika koja ne pravi ekscese, a koju bismo mogli nazvati neorganiziranom publikom. Cilj ovoga rada jest istražiti socijalne karakteristike neorganizirane publike i usporediti ih s organiziranom publikom. Istraživanje su anketom od petnaestak pitanja izvršili studenti treće godine kineziologije 2003. godine u stankama za poluvrijeme dvije nogometne utakmice u Splitu (jedne prvenstvene koja je bila manje posjećena i jedne za finale kupa koja je bila izrazito dobro posjećena). Temeljni rezultat analize jest postojanje razlika između organizirane i neorganizirane nogometne publike u Splitu, ali se one ne odnose na sve, već samo na neke strukturalne karakteristike. Spol, primanja po članu kućanstva, zanimanje, ocjena vlastitog standarda, članstvo u sportskom klubu, učestalost posjeta utakmicama i viđenja sebe kao vatrenog navijača značajno su povezane s pripadnošću određenoj vrsti publike, dok bračno stanje, mjesto rođenja, radni status, dob i stupanj obrazovanja nisu pokazale značajnu povezanost. Otkrivene su i strukturalne razlike unutar organizirane publike između devedesetih godina prošloga i početka ovoga stoljeća. Tako je danas „ Torcida“ starija, ima više žena, obrazovanija i radno aktivnija nego prije desetak godina.
Socijalna struktura; organizirana i neorganizirana publika
nije evidentirano
engleski
Social structure of football fans in the city of Split
nije evidentirano
Social structure; organised and unorganised fan.
nije evidentirano
Podaci o izdanju
2
2005.
119-135-x
objavljeno
1334-3068