Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Dinamika dizelskog električnog agregata u otočnom radu (CROSBI ID 330046)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Erceg, Romina Dinamika dizelskog električnog agregata u otočnom radu / Tešnjak, Sejid (mentor); Zagreb, Fakultet elektrotehnike i računarstva, . 1998

Podaci o odgovornosti

Erceg, Romina

Tešnjak, Sejid

hrvatski

Dinamika dizelskog električnog agregata u otočnom radu

Dizelski elektricni agregati danas se obicno upotrebljavaju u autonomnim elektroenergetskim sustavima. Za takove sustave karakteristicno je da je snaga instaliranih trošila priblizno jednaka snazi agregata. Pri ukljucenju trošila vece snage na takav sustav dolazi do znatnih dinamickih promjena napona i frekvencije. Za normalan rad trošila potrebno je ograniciti promjenu napona i frekvencije po amplitudi i po vremenu trajanja. Podrobno poznavanje prilika u prijelaznim stanjima pri naglim opterecenjima-rasterecenjima elektricnog agregata omogucava pravilan izbor agregata s obzirom na zahtijevanu kvalitetu napona napajanja trošila. Dizel motor sa sustavom regulacije brzine, kao i nezavisno uzbudeni sinkroni beskontaktni generator sa sustavom regulacije napona, je slozeni nelinearni višeparametarski sustav. Za svaki dio agregata (dizel motor, sinkroni generator, beskontaktni uzbudnik, regulator napona i regulator struje uzbude uzbudnika) nacinjen je matematicki model, a zatim su spojeni u jedinstveni model agregata. Dizel motor je opisan pojednostavljenim modelom drugog reda. Zanemareno je djelovanje turbokompresora, usisnog i ispušnog kolektora. Sinkroni generator je opisan u dq koordinatnom sustavu sa zasicenjem u d osi, a beskontaktni sinkroni uzbudnik s rotirajucim diodnim ispravljacem s kvazistacionarnim modelom. U sustavu regulacije napona generatora, regulator napona ima PID karakteristiku, a regulator struje uzbude uzbudnika P karakteristiku. Trošilo (trofazno simetricno) je modelirano transformacijom abc koordinatnog sustava u dq koordinatni sustav, a za asinkroni motor uporabljen je razvijeni model zasicenja u d osi. Posebno su analizirane mogucnosti zaleta asinkronog elektromotornog pogona direktnim ukljucenjem asinkronog motora na agregat nominalnog napona i frekvencije. Osim toga, razmatran je zalet asinkronog elektromotornog pogona usporenom promjenom napona napajanja motora uz konstantnu frekvenciju napajanja, kao i zalet asinkronog elektromotornog pogona istovremenom promjenom napona i frekvencije napajanja motora. Na temelju tih matematickih modela dijelova agregata nacinjen je simulacijski model agregata programskim paketom "Matrixx SystemBuild". Simulacijom dobiveni rezultati, za slucaj udarnog nominalnog opterecenja i rasterecenja generatora, te za razlicite nacine zaleta asinkronog elektromotornog pogona, usporedeni su sa snimljenim odzivima na laboratorijskoj maketi. Simulacijski odzivi se dobro podudaraju sa snimljenim odzivima. Zasnovani model je prikladan za izbor strukture regulatora napona, te optimiranje parametara agregata s obzirom na zahtijevane karakteristike napajanja trošila.

dizel elektricni agregat; sinkroni generator; regulacija napona; nezavisna uzbuda; autonomni elektroenergetski sustav

nije evidentirano

engleski

Dynamics of Diesel Electrical Aggregate operating in Isolated Electric Power System

nije evidentirano

Diesel Electrical Aggregate; Synchronous Generator; Voltage Control; Excitation; Isolated Electric Power System

nije evidentirano

Podaci o izdanju

147

25.06.1998.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet elektrotehnike i računarstva

Zagreb

Povezanost rada

Elektrotehnika