Metrijske karakteristike novokonstruiranog testa za procjenu brzine frekvencije pokreta (CROSBI ID 121753)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Munivrana, Goran ; Čavala, Marijana ; Viskić-Štalec, Nataša
hrvatski
Metrijske karakteristike novokonstruiranog testa za procjenu brzine frekvencije pokreta
Osnovni cilj ovog istraživanja, provedenog na uzorku od 46 ispitanica, učenica 5-ih razreda OŠ "Mertojak" u Splitu, bio je utvrditi metrijske karakteristike jednog novo konstruiranog testa za procjenu brzine frekvencije pokreta. Rezultati ispitanica na novom testu su normalno distribuirani te on ima zadovoljavajuću osjetljivost, a pokazao je i solidnu pouzdanost koja je ipak nešto slabija u odnosu na preostala tri testa. Relativno visoka korelacija čestica sa prvom glavnom komponentom također ukazuje na visoku homogenost svih korištenih testova, pri čemu novi test pokazuje nešto slabiju homogenost u odnosu na ostala tri testa. To je prije svega uzrokovano slabijom povezanošću njegove prve čestice s faktorom što se može pripisati čimbeniku učenja, jer su učenice po prvi put izvodile taj test.Tome u prilog govori i homogenizacija rezultata u slijedećim česticama. Utvrđena je i faktorska valjanost testova, odnosno dobila se jedna latentna dimenzija na koju su značajno projicirani svi testovi uključujući i novokonstruirani. Novi test, taping na klupici ima nešto slabiju povezanost s faktorom od testova taping rukom i taping nogom, ali je u razini testa taping nogama o zid, koji mu je, poradi nešto veće koordinacijske složenosti u odnosu na testove tapinga rukom i nogom, po strukturi i najbliži. Iz svega može se zaključiti da novi test pokazuje dobre metrijske karakteristike za ovaj uzorak ispitanika.
novo-konstruirani test; brzina frekvencije pokreta; metrijske karakteristike; učenice
nije evidentirano
engleski
The metric characteristics of the new constructed speed of movements frequency test
nije evidentirano
new constructed test; speed of movements frequency; metric characteristics; female students
nije evidentirano