Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga osobina ličnosti i socijalnih strategija u predikciji usamljenosti kod srednjoškolaca (CROSBI ID 515551)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Nekić, Marina ; Penezić, Zvjezdan Uloga osobina ličnosti i socijalnih strategija u predikciji usamljenosti kod srednjoškolaca // 17. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja / Kamenov, Željka ; Jelić, Margareta ; Jokić Begić, Nataša (ur.). Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2005. str. 76-x

Podaci o odgovornosti

Nekić, Marina ; Penezić, Zvjezdan

hrvatski

Uloga osobina ličnosti i socijalnih strategija u predikciji usamljenosti kod srednjoškolaca

Način na koji reagiramo u socijalnim situacijama određuje ishode interakcija s drugima. Mnoga istraživanja su ukazala da su usamljene osobe one koje nemaju adekvatne socijalne strategije koje bi im omogućile uspješnije djelovanje u situacijama uspostavljanja i održavanja odnosa s drugima. Optimistična i pozitivna očekivanja u socijalnim situacijama čine adaptivne strategije te omogućuju bazu za uspješno iniciranje i održavanje socijalnih veza. Izbjegavanje i pesimistična očekivanja su tipični neadaptivni obrasci samozaštite. S obzirom da korištenje ovih strategija ima za cilj minimaliziranje uključenosti u socijalni odnos, da bi se smanjila vjerojatnost da se bude negativno procijenjen od strane drugih, ove strategije iznimno nekorisnim u socijalnim situacijama. Nurmi, Salmela-Aro, i Haavisto (1995) ističu da je izbor određenog tipa strategije pod utjecajem osobnih karakteristika pojedinca. Prema tome, cilj ovog istraživanja je bio utvrditi ulogu osobina ličnosti i socijalnih strategija u predikciji usamljenosti kod srednjoškolaca. Za potrebe ovog istraživanja, koji je dio šireg istraživačkog projekta, uzorak su činili učenici (N=201) različitih srednjih škola s područja Zadra, Šibenika, Drniša, Crikvenice i Rijeke. Usamljenost je mjerena UCLA skalom (Russell, Peplau, Cutrona, 1980) koja je jednodimenzionalna mjera usamljenosti. IPP inventarom za mjerenje Big Five komponenti ličnosti (Goldberg, 1999) mjerili smo ekstraverziju, emocionalnu stabilnost i ugodnost. Socijalne strategije (očekivanje uspjeha, ponašanje irelevantno za zadatak, izbjegavanje, gospodarenje, traženje socijalne podrške i pesimizam) mjerene su Upitnikom strategija i atribucija (Nurmi, Salmela-Aro i Haavisto, 1995). Rezultati statističkih analiza pokazuju da su za usamljenost u srednjoškolskoj dobi značajni prediktori ekstraverzija i ugodnost, dok među socijalnim strategijama izbjegavanje, gospodarenje i traženje podrške značajno doprinose objašnjenju usamljenosti.

Osobine ličnosti; socijalne strategije. usamljenost; adolescenti

nije evidentirano

engleski

The role of personality characteristics and social strategies in prediction of loneliness among high school students

nije evidentirano

Personality charecteristics; social strategies; loneliness; adolescents

nije evidentirano

Podaci o prilogu

76-x.

2005.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

17. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja

Kamenov, Željka ; Jelić, Margareta ; Jokić Begić, Nataša

Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Podaci o skupu

17. dani Ramira i Zorana Bujasa

predavanje

15.12.2005-17.12.2005

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija