Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 239212

Razvoj vidnog konfiguracijskog pamćenja kod djece školske dobi


Prvčić, Iva; Tadinac Babić, Meri
Razvoj vidnog konfiguracijskog pamćenja kod djece školske dobi // Suvremena psihologija, 3 (2000), 67-78 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Razvoj vidnog konfiguracijskog pamćenja kod djece školske dobi
(The development of visual configurational memory in school-aged children)

Autori
Prvčić, Iva ; Tadinac Babić, Meri

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 3 (2000); 67-78

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Vidno konfiguracijsko pamćenje; Rey-Osterriethov test složenog geometrijskog lika (ROCFT); razvojna neuropsihologija
(Visual configurational memory; Rey-Osterrieth Complex Figure Test (ROCFT); developmental neuropsychology)

Sažetak
U okviru ovog istraživanja ispitan je razvoj vidnog konfiguracijskog pamćenja kod djece školske dobi. Osnovni problem istraživanja bio je utvrditi razlike među dobnim skupinama djece od 7 do 13 godina starosti pri ispitivanju vidnog konfiguracijskog pamćenja Rey-Osterriethovim testom složenog geometrijskog lika (ROCFT), tehnikom neposrednog dosjećanja. Test je primijenjen na uzorku od 270 djece. Uradak je evaluiran na osnovi standardiziranog sustava korištenjem dviju mjera: tipa konstrukcije i broja bodova. Osnovni nalazi pokazuju da se s dobi povećava broj točno reproduciranih elemenata, pri čemu se uradak djece nakon desete godine izjednačuje. Kroz cjelokupni dobni raspon dominantan je tip III konstrukcije, a frekvencija javljanja tipa I/II naglo raste između 9. i 10. godine. Razvojne promjene u neposrednom dosjećanju na ROCFTu komentiraju se iz perspektive spoznaja suvremenih istraživanja razvoja SŽS-a.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0130494

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Meri Tadinac, (61505)

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Psychological Abstracts
  • PsychINFO