Razvoj vidnog konfiguracijskog pamćenja kod djece školske dobi (CROSBI ID 121588)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Prvčić, Iva ; Tadinac Babić, Meri
hrvatski
Razvoj vidnog konfiguracijskog pamćenja kod djece školske dobi
U okviru ovog istraživanja ispitan je razvoj vidnog konfiguracijskog pamćenja kod djece školske dobi. Osnovni problem istraživanja bio je utvrditi razlike među dobnim skupinama djece od 7 do 13 godina starosti pri ispitivanju vidnog konfiguracijskog pamćenja Rey-Osterriethovim testom složenog geometrijskog lika (ROCFT), tehnikom neposrednog dosjećanja. Test je primijenjen na uzorku od 270 djece. Uradak je evaluiran na osnovi standardiziranog sustava korištenjem dviju mjera: tipa konstrukcije i broja bodova. Osnovni nalazi pokazuju da se s dobi povećava broj točno reproduciranih elemenata, pri čemu se uradak djece nakon desete godine izjednačuje. Kroz cjelokupni dobni raspon dominantan je tip III konstrukcije, a frekvencija javljanja tipa I/II naglo raste između 9. i 10. godine. Razvojne promjene u neposrednom dosjećanju na ROCFTu komentiraju se iz perspektive spoznaja suvremenih istraživanja razvoja SŽS-a.
vidno konfiguracijsko pamćenje; Rey-Osterriethov test složenog geometrijskog lika (ROCFT); razvojna neuropsihologija
nije evidentirano
engleski
The development of visual configurational memory in school-aged children
nije evidentirano
visual configurational memory; Rey-Osterrieth Complex Figure Test (ROCFT); developmental neuropsychology
nije evidentirano