Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Povezanost ciljnih orijentacija srednjoškolaca i percipirane školske i roditeljske ciljne orijentacije sa strategijama učenja i školskim postignućem (CROSBI ID 515140)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Rončević, Barbara ; Bajšanski, Igor Povezanost ciljnih orijentacija srednjoškolaca i percipirane školske i roditeljske ciljne orijentacije sa strategijama učenja i školskim postignućem // 17. dani Ramira i Zorana Bujasa. Zbornik radova / Kamenov, Željka ; Jelić, Margareta ; Jokić Begić, Nataša (ur.). Zagreb: Školska knjiga, 2005. str. 59-59-x

Podaci o odgovornosti

Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Rončević, Barbara ; Bajšanski, Igor

hrvatski

Povezanost ciljnih orijentacija srednjoškolaca i percipirane školske i roditeljske ciljne orijentacije sa strategijama učenja i školskim postignućem

Ciljna orijentacija je skup motivacijskih uvjerenja koji se odnose na ciljeve u situacijama postignuća. Učeničke ciljne orijentacije razvijaju se pod utjecajem vrijednosti i očekivanja roditelja, nastavnika i vršnjaka. Većina istraživača razlikuje tri ciljne orijentacije: orijentaciju na učenje, orijentaciju na izvedbu i orijentaciju na izbjegavanje rada. Neki autori smatraju da nije moguće sve učenike klasificirati obzirom na jednu dominantnu orijentaciju, već da je kod nekih istaknuto više orijentacija. Cilj je ovoga rada bio ispitati odnose između učeničkih ciljnih orijentacija, percipirane orijentacije razreda, nastavnika i roditelja, strategija učenja, i školskog postignuća, te identificirati grupe učenika obzirom na dominantnu ciljnu orijentaciju. U istraživanju je sudjelovalo 428 srednjoškolaca. Primijenjen je Upitnik uzoraka adaptivnog učenja (PALS, Midgley i sur., 2000), Upitnik komponenti samoreguliranog učenja (CSRL, Niemivirta, 1998) i Upitnik strategijskog čitanja (Kolić-Vehovec i Bajšanski, 2001). Iako su korelacije između percipiranih roditeljskih, razrednih i nastavničkih orijentacija s osobnim ciljnim orijentacijama relativno niske, pokazalo se da su roditeljske i razredne ciljne orijentacije bolji prediktori osobnih ciljnih orijentacija nego nastavničke orijentacije. Klaster analizom identificirane su tri skupine učenika obzirom na strukturu ciljnih orijentacija: učenici primarno orijentirani na učenje, učenici primarno orijentirani na izbjegavanje rada i učenici s višestrukim ciljnim orijentacijama. Učenici orijentirani na učenje procjenjuju da više koriste strategije čitanja i manje strategije samo-hendikepiranja nego druge dvije skupine, te imaju bolje školsko postignuće. Učenici orijentirani na izbjegavanje rada procjenjuju da u manjoj mjeri koriste strategije dubinskog procesiranja i strategije čitanja, te u većoj mjeri koriste strategije samohendikepiranja u odnosu na druge dvije skupine.

ciljna orijentacija; strategije učenja; školsko postignuće

nije evidentirano

engleski

Relation between Personal Goal Orientation, Perceived School and Parent Goal Orientation, Learning Strategies and School Achievement in High-School Students

nije evidentirano

goal orientation; learning strategies; academic achievement

nije evidentirano

Podaci o prilogu

59-59-x.

2005.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

17. dani Ramira i Zorana Bujasa. Zbornik radova

Kamenov, Željka ; Jelić, Margareta ; Jokić Begić, Nataša

Zagreb: Školska knjiga

Podaci o skupu

17. dani Ramira i Zorana Bujasa

predavanje

15.12.2005-17.12.2005

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija