Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 235753

Izazov pedagogiji 21. stoljeća


Arbunić, Antun; Ljubetić, Maja
Izazov pedagogiji 21. stoljeća // Didaktični in metodični vidiki nadaljnega razvoja izobraževanja : zbornik radova / Kramar, Martin (ur.).
Maribor: Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta Mariboru, 2000. str. 116-121 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 235753 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Izazov pedagogiji 21. stoljeća
(Chalange for 21. st' pedagogy)

Autori
Arbunić, Antun ; Ljubetić, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Didaktični in metodični vidiki nadaljnega razvoja izobraževanja : zbornik radova / Kramar, Martin - Maribor : Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta Mariboru, 2000, 116-121

Skup
Međunarodni znanstveni skup Didaktični in metodični vidiki nadaljnega razvoja izobraževanja

Mjesto i datum
Maribor, Slovenija, 25-26.11.1999

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
pedagogija kao sustav; učenik kao subjekt
(pedagogy as a sistem; pupil as a subject)

Sažetak
Autori u ovom radu polaze od teorije determinističkog kaosa, teorije sustava i teorije izbora, razmatrajući prije svega (kaotični) razvojni hod pedagogije od "vještine navikavanja" do pedagogije kao znanosti o odgoju. U tom kontekstu razmatraju zarobljenost pedagogije u tri stara psihologijska obrasca (obrazac neispisane ploče, obrazac filogeneze i obrazac stroja za okidanje) i njihove posljedice na subjekt odgojno-obrazovnog nastojanja - dijete. Tretirajući dijete kao "kaotični sustav u nastanku", determiniran još kaotičnijim ali i za njega determinirajućim sustavima okruženja, autori pred pedagogiju budućnosti postavljaju četiri temeljna pitanja razrješenja pedagoških problema postojećeg sustava: 1. iniciranje promjena sustava vrijednosti unutar pedagogije kao znanosti o odgoju, 2. promoviranju učenika kao jedino vrijednog predmeta nastojanja istraživanja i nastojanja u odgojno-obrazovnoj djelatnosti, 3. izraditi mehanizme praćenja i njima prikladan instrumentarij s visokom osjetljivošću za promjene koje se u sustavu "učenik" zbivaju, 4. izraditi sustav alternativa koje omogućavaju trenutačno i efikasno djelovanje kod promjena koji se u sustavu "učenik" zbivaju, a s ciljem podizanja njegova osjećaja kompetentnosti i odgovornosti za vlastiti razvoj. Pod sintagmama "kaos `malog Ivice`" i "od kaosa u sustavu do usustavljenog kaosa" autori na teorijskoj razini kritički preispituju postojeći odgojno-obrazovni sustav i razredno-predmetni sustav odgoja i obrazovanja te razmatraju mogućnost teorijskog razrješenja postojećih problema pedagogije.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Maja Ljubetić (autor)

Avatar Url Antun Arbunić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Arbunić, Antun; Ljubetić, Maja
Izazov pedagogiji 21. stoljeća // Didaktični in metodični vidiki nadaljnega razvoja izobraževanja : zbornik radova / Kramar, Martin (ur.).
Maribor: Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta Mariboru, 2000. str. 116-121 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Arbunić, A. & Ljubetić, M. (2000) Izazov pedagogiji 21. stoljeća. U: Kramar, M. (ur.)Didaktični in metodični vidiki nadaljnega razvoja izobraževanja : zbornik radova.
@article{article, author = {Arbuni\'{c}, Antun and Ljubeti\'{c}, Maja}, editor = {Kramar, M.}, year = {2000}, pages = {116-121}, keywords = {pedagogija kao sustav, u\v{c}enik kao subjekt}, title = {Izazov pedagogiji 21. stolje\'{c}a}, keyword = {pedagogija kao sustav, u\v{c}enik kao subjekt}, publisher = {Univerza v Mariboru, Pedago\v{s}ka fakulteta Mariboru}, publisherplace = {Maribor, Slovenija} }
@article{article, author = {Arbuni\'{c}, Antun and Ljubeti\'{c}, Maja}, editor = {Kramar, M.}, year = {2000}, pages = {116-121}, keywords = {pedagogy as a sistem, pupil as a subject}, title = {Chalange for 21. st' pedagogy}, keyword = {pedagogy as a sistem, pupil as a subject}, publisher = {Univerza v Mariboru, Pedago\v{s}ka fakulteta Mariboru}, publisherplace = {Maribor, Slovenija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font