Brojenje i prepoznavanje pravilnosti brojenja kod djece (CROSBI ID 343529)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Nadilo, Marija
Vlahović-Štetić, Vesna
hrvatski
Brojenje i prepoznavanje pravilnosti brojenja kod djece
Osnovna tri načela brojenja su: pridruživanje « ; ; jedan prema jedan» ; ; , ordinalnost i kardinalnost. Aspekti usvojenosti brojenja kod djece promatrani u ovom istraživanju su uspješnost u samom brojenju i prepoznavanje pravilnosti (pravilnog i nepravilnog) brojenja. U ovo istraživanje uključene su tri dobne skupine djece: od 5 do 6, od 6 do 7 i od 7 do 8 godina. Provjereno je prepoznavanje pravilnosti brojenja u funkciji dobi i razlika između uspješnosti u brojenju i prepoznavanju pravilnosti brojenja. Prema dosadašnjim istraživanjima uspješnosti u poznavanju načela brojenja (Gelman, Meck, 1983 ; Briars, Siegler, 1984), a u skladu i s Piagetovom teorijom kognitivnog razvoja očekivano je da su djeca starija od 6 godina značajno uspješnija u prepoznavanju pravilnog i nepravilnog brojenja od mlađe djece. Prema modelu « ; ; načelo prije vještine» ; ; očekivano je da su djeca uspješnija u prepoznavanju pravilnosti brojenja nego u brojenju. Sva djeca su prošla kroz dva različita zadatka: brojenje elemenata i prepoznavanje pravilnosti brojenja. U situaciji brojenja djeca su brojala setove elemenata. U zadacima je varirana veličina seta elemenata (mali, srednji, veliki) i prostorni raspored elemenata (red, trokut, kružnica, po slučaju). Kako bismo provjerili uspješnost djece u prepoznavanju pravilnosti brojenja snimljen je kratki film u kojem je lutak Brojko brojao elemente podjednake onima iz prve situacije. Brojao je samo set srednje veličine u različitim prostornim rasporedima (red, trokut, kružnica, po slučaju) i to na četiri moguća načina: potpuno pravilno, narušavajući po jedno od tri načela brojenja. Rezultati su pokazali da su ispitivana djeca općenito relativno uspješna u prepoznavanju pravilnosti brojenja, te da su djeca mlađa od 6 godina statistički značajno manje uspješna u prepoznavanju pravilnosti brojenja od starije djece. Veća uspješnost djece u brojenju nego u prepoznavanju pravilnosti brojenja nije u skladu s modelom « ; ; načelo prije vještine» ; ; i ide u prilog tezi o razvoju proceduralnog prije konceptualnog znanja.
brojenje; prepoznavanje pravilnosti brojenja; dob; Piagetova teorija; model «; načelo prije vještine
Za potpuni opis nedostaje podatak o datumu obrane diplomskog rada. (Admin.)
engleski
Counting and counting correctness recognition in children
nije evidentirano
counting; counting correctness recognition; age; Piaget´s theory;
nije evidentirano
Podaci o izdanju
23
01.01.2005.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb