Dječje rješavanje problemskih matematičkih zadataka: doprinos radnog pamćenja (CROSBI ID 514769)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović-Štetić, Vesna ; Arambašić, Lidija
hrvatski
Dječje rješavanje problemskih matematičkih zadataka: doprinos radnog pamćenja
Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost opsega dječjeg radnog pamćenja i uratka u problemskim matematičkim zadacima. U istraživanju je sudjelovalo 49 učenika prvog razreda, 83 učenika drugog razreda, 78 učenika trećeg razreda i 73 učenika četvrtog razreda osnovne škole. Ispitivanje je provelo 16 posebno uvježbanih studentica psihologije. Učenicima je ispitan opseg radnog pamćenja za riječi i brojeve. Korištene su dvije vrste problemskih matematičkih zadataka: zadaci promjene i zadaci usporedbe. Opseg radnog pamćenja za riječi pokazao se u većini slučajeva boljim prediktorom ukupnog rezultata u problemskim matematičkim zadacima, kao i rezutata u zadacima promjene i zadacima usporedbe, od opsega radnog pamćenja za brojeve. Međutim, pronađene su i neke razlike među dobnim skupinama. U prvom, drugom i četvrtom razredu osnovne škole opseg radnog pamćenja za riječi bolji je prediktor ukupnog rezultata u problemskim matematičkim zadacima. U trećem razredu bolji prediktor ovih rezultata je opseg radnog pamćenja za brojeve. Dobivene razlike po dobi pripisane su metodološkim uzrocima, a ukupni rezultati komentirani su u skladu s teorijskim postavkama o važnosti lingvističkih činitelja u rješavanju problemskih zadataka.
problemski matematički zadaci; radno pamćenje; učenici osnovne škole
nije evidentirano
engleski
Children's solving of mathematical word problems: working memory contribution
nije evidentirano
mathematical word problems; working memory; elementary school students
nije evidentirano
Podaci o prilogu
83-83-x.
2005.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
XVII. dani Ramira i Zorana Bujasa
Kamenov, Željka ; Jelić, Margareta ; Jokić Begić, Nataša
Zagreb: Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo
Podaci o skupu
XVII. Dani Ramira i Zorana Bujasa.
predavanje
15.12.2005-17.12.2005
Zagreb, Hrvatska