Model vrednovanja znanja u inteligentnim sustavima e-učenja (CROSBI ID 343294)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Žitko, Branko
Stankov, Slavomir
hrvatski
Model vrednovanja znanja u inteligentnim sustavima e-učenja
Razvoj suvremenih tehnologija umrežavanja kao i hipermedijskih sustava utjecali su na uvođenje novih pristupa učenju, što je rezultiralo preoblikovanjem obrazovnog procesa. Nove nastavne paradigme su usmjerene ka učeniku, prepoznajući ga kao središnje mjesto obrazovnog procesa, u čijem su okruženju svi resursi potrebni za potporu učenju i poučavanju. Prikaz znanja u većini postojećih sustava e-učenja koristi takve reprezentacije koje se tipično zasnivaju na fizičkim dokumentima ili njihovim dijelovima prikladno povezanih hipermedijskim vezama. U novome pristupu, koji se primjenjuje u inteligentnim sustavima e-učenja, prikaz znanja se temelji na njegovu strukturiranju korištenjem nekih od metoda umjetne inteligencije. U radu je proučena mogućnosti prikaza znanja semantičkim mrežama s naglaskom na njegovu provjeru dinamičkim generiranjem kvizova specijaliziranim ontologijama za opis predložaka za pitanja i odgovore. Ovi su predlošci osnova za generiranje kviza, što ima posebnu didaktičku težinu pri poslovanju modelom učenika te utvrđuje konačnu ocjenu znanja s preporukama za daljnji rad. Na temelju dobivenih rezultata potrebno je modelirati primjereni sustav e-učenja koji primjenjuje navedene principe te je ostvarena njegova prototipna implementacija i provjerena valjanost pristupa.
E-učenje ; učenje i poučavanje ; inteligentni tutorski sustavi ; ontologije ; vrednovanje znanja
nije evidentirano
engleski
Model for knowledge evaluation in intelligent e-learning systems
nije evidentirano
E-learning ; .learning and teaching ; intelligent tutoring systems ; ontology ; knowledge evaluation
nije evidentirano
Podaci o izdanju
137
04.11.2005.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Zagreb