Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 231212

Statički način testiranja znanja u inteligentnim sustavima e-učenja


Katić, Marija
Statički način testiranja znanja u inteligentnim sustavima e-učenja 2005., diplomski rad, Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i odgojnih područja, Split


Naslov
Statički način testiranja znanja u inteligentnim sustavima e-učenja
(Testing knowledge on static way in intelligent e-learning systems)

Autori
Katić, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i odgojnih područja

Mjesto
Split

Datum
10.11

Godina
2005

Stranica
150

Mentor
Stankov, Slavomir

Ključne riječi
E-učenje; testiranje znanja; inteligentni tutorski sustavi; autorske ljuske
(E-learning; knowledge testing; intelligent tutoring systems; authoring shell)

Sažetak
Testiranje znanja je postupak kojim se registrira učenikov napredak kroz testove znanja, a usmjerava se obrazovnoj dijagnozi kao osnovnoj svrsi svoje primjene. Stoga se može reći da je ono ključna komponenta u procesu razvoja e-učenja, jer omogućuje saznanje o napretku učenika u samom procesu učenja pomoću neke napredne tehnologije, a onda, ovisno o napretku, učenika se upućuje na ponovno proučavanje određenih tema, ili pak na višu razinu učenja. Inteligentni tutorski sustavi, kao dio sustava e-učenja, omogućuju isporuku znanja pa ga je utoliko važno i testirati. Komponenta ITS-ova koja omogućuje testiranje znanja je jedna od najvažnijih interaktivnih komponenti učenja, a može se realizirati na različite načine, dinamički ili statički. U ovom se radu naglasak stavlja na statički način, pod kojim se podrazumjeva testiranje znanja učenika u uvjetima testova pripremljenih od strane učitelja u autorskom okruženju. Naime, učitelj dizajnira testove konstruirajući pitanja u njima prema pre-definiranim predlošcima za njihovu konstrukciju. Definirano je pet predložaka koji omogućuju generiranje osam tipova statičkih pitanja. Uz ovakav model statičkog testiranja utemeljen je model ocjenjivanja riješenog testa znanja prema težini pitanja procijenjenoj od učitelja. Za teže je testove prag prolaznosti nizak, a za lakše visok. U istim uvjetima teži testovi generiraju višu ocjenu, a lakši nižu. Model koji se ostvaruje kroz modul za testiranje i ocjenjivanje znanja, predlaže se za nadogradnju u sustav xTEx-Sys, gdje bi učitelju omogućio izbor između statičkog ili dinamičkog načina testiranja znanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Računarstvo



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0177110

Ustanove
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split

Autor s matičnim brojem:
Marija Katić, (299945)