Statički način testiranja znanja u inteligentnim sustavima e-učenja (CROSBI ID 343293)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Katić, Marija
Stankov, Slavomir
hrvatski
Statički način testiranja znanja u inteligentnim sustavima e-učenja
Testiranje znanja je postupak kojim se registrira učenikov napredak kroz testove znanja, a usmjerava se obrazovnoj dijagnozi kao osnovnoj svrsi svoje primjene. Stoga se može reći da je ono ključna komponenta u procesu razvoja e-učenja, jer omogućuje saznanje o napretku učenika u samom procesu učenja pomoću neke napredne tehnologije, a onda, ovisno o napretku, učenika se upućuje na ponovno proučavanje određenih tema, ili pak na višu razinu učenja. Inteligentni tutorski sustavi, kao dio sustava e-učenja, omogućuju isporuku znanja pa ga je utoliko važno i testirati. Komponenta ITS-ova koja omogućuje testiranje znanja je jedna od najvažnijih interaktivnih komponenti učenja, a može se realizirati na različite načine, dinamički ili statički. U ovom se radu naglasak stavlja na statički način, pod kojim se podrazumjeva testiranje znanja učenika u uvjetima testova pripremljenih od strane učitelja u autorskom okruženju. Naime, učitelj dizajnira testove konstruirajući pitanja u njima prema pre-definiranim predlošcima za njihovu konstrukciju. Definirano je pet predložaka koji omogućuju generiranje osam tipova statičkih pitanja. Uz ovakav model statičkog testiranja utemeljen je model ocjenjivanja riješenog testa znanja prema težini pitanja procijenjenoj od učitelja. Za teže je testove prag prolaznosti nizak, a za lakše visok. U istim uvjetima teži testovi generiraju višu ocjenu, a lakši nižu. Model koji se ostvaruje kroz modul za testiranje i ocjenjivanje znanja, predlaže se za nadogradnju u sustav xTEx-Sys, gdje bi učitelju omogućio izbor između statičkog ili dinamičkog načina testiranja znanja.
e-učenje; testiranje znanja; inteligentni tutorski sustavi; autorske ljuske
nije evidentirano
engleski
Testing knowledge on static way in intelligent e-learning systems
nije evidentirano
e-learning; knowledge testing; intelligent tutoring systems; authoring shell
nije evidentirano
Podaci o izdanju
150
10.11.2005.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i odgojnih područja, Split
Split