Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Usporedba verbalne conjoint analize i conjoint analize s dodatkom kušanja (CROSBI ID 343241)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Radman, Marija Usporedba verbalne conjoint analize i conjoint analize s dodatkom kušanja / Kovačić, Damir (mentor); Zagreb, Agronomski fakultet, . 2005

Podaci o odgovornosti

Radman, Marija

Kovačić, Damir

hrvatski

Usporedba verbalne conjoint analize i conjoint analize s dodatkom kušanja

Cilj ovog rada je bio usporediti valjanost rezultata tradicionalne, verbalne conjoint analize i conjoint analize s dodatkom kušanja. Test-proizvod korišten u istraživanju je svijetlo pivo, a prikupljanje podataka je obavljeno u kafe-barovima u Zagrebu i Velikoj Gorici. Studija je rađena na reprezentativnom uzorku od 403 ispitanika, potrošača piva. Valjanost rezultata conjoint analize je mjerena pomoću nekoliko kriterija i to: pojavna valjanost, konvergentna valjanost, unutarnja valjanost, prognostička valjanost i subjektivna ocjena ispitanika o težini i zanimljivosti conjoint zadatka. Empirijskom usporedbom valjanosti rezultata tradicionalne i conjoint analize s dodatkom kušanja je utvrđeno da se uvođenjem kušanja kao načina prezentacije stimula mijenja struktura važnosti pojedinih obilježja, te da CA s dodatkom kušanja ima veću pojavnu valjanost. Važan rezultat ovog istraživanja jeste da kušanje ima znatno veći utjecaj na valjanost rezultata kod nepoznatih nego kod poznatih marki proizvoda, što je potvrđeno pomoću pojavne, konvergentne i prognostičke valjanosti. Pomoću istih kriterija za usporedbu valjanosti utvrđeno je da učestalost potrošnje, potrošačeva odanost određenoj marki i njegova uključenost u kupnju ne utječu na valjanost rezultata CA. Rezultati ovog istraživanja bi se trebali uzeti u obzir u budućim conjoint istraživanjima s prehrambenim proizvodima i pićima. Kod proizvoda koji su nepoznati potrošačima preporučljivo je uključiti kušanje u CA, jer se na taj način mogu postići rezultati veće valjanosti. Međutim, kod testiranja proizvoda koje potrošači poznaju i prema kojima imaju izgrađene određene predodžbe uputno je rabiti jednostavniju i jeftiniju tradicionalnu CA s verbalnim prikazivanjem stimula.

conjoint analiza; kušanje; valjanost

nije evidentirano

engleski

Usporedba verbalne conjoint analize i conjoint analize s dodatkom kušanja

nije evidentirano

conjoint analysis; tasting; validity

nije evidentirano

Podaci o izdanju

149

20.07.2005.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Agronomski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija