Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 229279

Znaju li studenti medicine značenje uobičajenih medicinskih i informatičkih kratica?


Španjol-Pandelo, Iva; Frković, Vedran; Ažman, Josip; Bilić-Zulle, Lidija
Znaju li studenti medicine značenje uobičajenih medicinskih i informatičkih kratica? // Zbornik radova 7. simpozija Hrvatskog društva za medicinsku informatiku / Kern, Josipa ; Hercigonja Szekeres, Mira (ur.).
Zagreb: Medicinska naklada d.o.o., 2005. str. 12-15 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Znaju li studenti medicine značenje uobičajenih medicinskih i informatičkih kratica?
(Do Medical Students Know the Meaning of Commonly Used Medical and Informatical Abbreviations?)

Autori
Španjol-Pandelo, Iva ; Frković, Vedran ; Ažman, Josip ; Bilić-Zulle, Lidija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova 7. simpozija Hrvatskog društva za medicinsku informatiku / Kern, Josipa ; Hercigonja Szekeres, Mira - Zagreb : Medicinska naklada d.o.o., 2005, 12-15

Skup
7. simpozij Hrvatskog društva za medicinsku informatiku

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 21.10.-21.10.2005

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Kratice; studenti medicine; medicinska edukacija; medicinska informatika; medicinski fakultet
(Abbreviations; medical students; medical education; medical informatics; medical schools; medical universities)

Sažetak
Cilj. U studenata medicine ispitati poznavanje informatičkih i medicinskih kratica koje se učestalo koriste te utvrditi postoji li razlika u poznavanju medicinskih naspram informatičkih kratica i razlučiti stvarno poznavanje značenja od prepoznavanja pojma koji pojedina kratica predstavlja. Nadalje, utvrditi utjecaj spola, prosječne ocjene studija, poznavanja engleskog jezika i rada na računalu na poznavanje značenja kratica te provjeriti iskrenost odgovora s pomoću izmišljene kratice. Ispitanici i postupci. Tijekom ak.god. 2004./2005. anketirano je 153 studenta 5. i 6. godine studija medicine Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci. Studentima je ponuđena dobrovoljna i anonimna anketa s pomoću koje su prikupljeni podatci o spolu, godini upisa na studij, prosjeku ocjena tijekom studija, znanju engleskog jezika te poznavanju rada na računalu. Ispitivano je poznavanje informatičkih i medicinskih kratica. Za svaku od 8 informatičkih, 5 medicinskih i jednu besmislenu kraticu ponuđena su tri odgovora: nadopunjavanje kratice punim riječima, prepoznavanje pojma koji kratica predstavlja i nepoznavanje kratice. Ispitana je razlika u znanju i prepoznavanju pojmova koje kratice predstavljaju s obzirom na spol, uspjeh na studiju, duljinu studiranja, godinu studija, poznavanje engleskog jezika i poznavanje rada na računalu. Rezultati. Svi studenti obuhvaćeni ispitivanjem statistički značajno bolje poznaju medicinske od informatičkih kratica (p<0.001). Ukupno 28% studenata navodi da prepoznaje pojam koji predstavlja besmislenu kraticu SCIR. Poznavanje engleskog jezika nema utjecaja na razinu poznavanja informatičkih (p=0.076) i medicinskih (p=0.110) kratica. Zaključak. Studenti medicine bolje poznaju značenje medicinskih spram informatičkih kratica. Informatičke kratice češće se prepoznaju samo kao pojam koji predstavljaju, a ne u izvornom značenju. Zbog sve većeg razvoja računalne tehnologije i njezine prisutnosti u medicini kao i važnosti standardizacije medicinskog jezika u komunikaciji važno je poznavati izvorno značenje kratica koje se koriste. Važnost poznavanja izvornog značenja podupire i podatak da trećina ispitivanih studenata "prepoznaje" pojam koji predstavlja besmislena kratica.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Medicinski fakultet, Rijeka