Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Osiguranje stabilnosti primarne podgrade cestovnih tunela u sedmentnim stijenama (CROSBI ID 343180)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Stojković, Branko Osiguranje stabilnosti primarne podgrade cestovnih tunela u sedmentnim stijenama / Kovačević, Meho-Saša (mentor); Zagreb, Građevinski fakultet, Zagreb, . 2005

Podaci o odgovornosti

Stojković, Branko

Kovačević, Meho-Saša

hrvatski

Osiguranje stabilnosti primarne podgrade cestovnih tunela u sedmentnim stijenama

U radu su definirane specifičnosti geotehničkog projektiranja u tunelo-gradnji. Izvršena je analiza i usporedba Nove austrijske metode tunelogradnje (NATM) i Norveške metode tunelogradnje (NMT) koje su temeljne na geomehanici te dokazano da tuneli izvedeni prema navedenim metodama spadaju u geotehničke konstrukcije. Analizirane su postojeće procedure projektiranja podzemnih iskopa stijenskom inženjerstvu. Za potrebe osiguranja stabilnosti primarne podgrade cestovnih tunela u sedimentnim stijenama razrađena je Metodologija integriranog geotehničkog projektiranja u tunelogradnji (MIGPT). Metodologija integriranjem empirijskog, racionalnog i opažačkog pristupa projektiranju tunela osigurava geotehničarima najbolju moguću osnovu za kvalitetnu inženjersku prosudbu i rješavanje problema stabilizacije podzemnih iskopa u tunelogradnji. Uvođenjem kontinuiranog projektiranja MIGPT omogućuje geotehničarima potpunu kontrolu nad procesom projektiranja i izvođenja tunela, odnosno mogućnost preuzimanja odgovornosti za geotehnička projektna rješenja. Analizirani su dosadašnji rezultati istraživanja u okviru svakog pojedinog pristupa projektiranju tunela sadržanog u MIGPT. U okviru empirijskog pristupa prikazani su rezultati istraživanja u primjeni Geomehaničke klasifikacije i Q sustava. Definirana je korelacija između navedenih klasifikacija na osnovi fonda podataka dobivenim klasificiranjem 461 geološke situacije u sedimentnim stijenskim masama karbonatnog i klastičnog kompleksa. Prikazani su rezultati istraživanja korelacije seizmičkih brzina Vp i Geomehaničke klasifikacije. Predložena je nova podjela kategorija stijenskih masa u odnosu na tehnologiju iskopa i podgrađivanja. U okviru racionalnog pristupa definirane su osobitosti korištenja numeričkih modela u mehanici stijena, prikazan način određivanja relevantnih parametara stijenskih masa i rezultati istraživanja oblika krivulja čvrstoće prema Hoek-Brown-ovom kriteriju za sedimentne stijenske mase karbonatnog i klastičnog kompleksa. U okviru opažačkog pristupa definirana je II faza projektiranja, program opažanja i mjerenja za pojedine tipove tunela i procedura verifikacije stabilnosti podzemnog iskopa. Predloženi su pravci daljnjeg istraživanja.

cestovni tunel. monitoring; primarna podgrada

nije evidentirano

engleski

Ensuring Stability of Initial support for Road Tunnels in Sedimentary Rocks

nije evidentirano

road tunnel; monitoring; initial support

nije evidentirano

Podaci o izdanju

213

07.10.2005.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Građevinski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Građevinarstvo