Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj sredine na rječničko znanje (CROSBI ID 513542)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Padovan, Nevena Utjecaj sredine na rječničko znanje // Dijete i jezik danas / Vodopija, Irena (ur.). Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2006. str. 379-390

Podaci o odgovornosti

Padovan, Nevena

hrvatski

Utjecaj sredine na rječničko znanje

Neovisno o različitim teorijskim pristupima koji pridaju više ili manje značenja utjecaju okoline na djetetov razvoj, stoji činjenica da je čovjek društveno biće rođeno i s preduvjetima za socijalnu interakciju s okolinom, koja će mu omogućiti posredno stjecanje znanja o svijetu putem iskustva odraslih. Različiti oblici učenja odvijaju se u svakodnevnom kontekstu koji određuje karakteristike reprezentacija o svijetu što će dijete tijekom djetinjstva oblikovati. S obzirom na to, očekuje se da će odrastanje u nestimulirajućim i/ili deprivirajućim uvjetima imati negativan utjecaj na sva područja djetetova razvoja: emocionalni, kognitivni i jezični. Dok svaki dodatni poticaj obogaćuje razvoj djeteta, s druge strane kao što je poznato, svaka duža deprivacija ima negativne posljedice na djetetov razvoj. Razlike među djecom koja dolaze iz različitih sredina postaju očitije polaskom u školu. Djeca koja su provela veći dio svog djetinjstva u instituciji ili na relaciji biološka obitelj- institucija- staratelji, prema ovom su kriteriju posebno rizična skupina, očekuje se da će njihovi rezultati na zadatcima koji su u visokoj korelaciji sa znanjem o svijetu - kao što su rječnik te organizacija mentalnog leksikona - biti lošiji od rezultata njihovih vršnjaka. Ipak, ukoliko su uvjeti života poboljšani, a djetetu se pruža potpora i poticaj u njegovu radu te ga se ne etiketira kao manje sposobnoga već pri prvim koracima u ostvarivanju školskog uspjeha, pretpostavlja se da će nešto kasnije, završetkom nižih razreda na istim zadatcima dostići, a pojedinci i prestići svoje vršnjake.

jezični razvoj ; okolinski čimbenici ; institucionalizirana djeca ; predškolska djeca ; školski uspjeh

nije evidentirano

engleski

Environmental influence on lexical knowledge

nije evidentirano

language development ; environmetal factors ; institucionalized children ; preschool children ; academic achievement

nije evidentirano

Podaci o prilogu

379-390.

2006.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dijete i jezik danas

Vodopija, Irena

Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Podaci o skupu

4. međunarodni stručno-znanstveni skup Dijete i jezik danas

predavanje

01.01.2006-01.01.2006

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija