Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 227712

Utjecaj sredine na rječničko znanje


Padovan, Nevena
Utjecaj sredine na rječničko znanje // Dijete i jezik danas / Vodopija, Irena (ur.).
Osijek, Hrvatska: Sveučilište u Osijeku, 2006. str. 379-390 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 227712 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj sredine na rječničko znanje
(Environmental influence on lexical knowledge)

Autori
Padovan, Nevena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Dijete i jezik danas / Vodopija, Irena - Osijek, Hrvatska : Sveučilište u Osijeku, 2006, 379-390

Skup
Dijete i jezik danas

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 18-19.11.2004

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
jezični razvoj ; okolinski čimbenici ; institucionalizirana djeca ; predškolska djeca ; školski uspjeh
(language development ; environmetal factors ; institucionalized children ; preschool children ; academic achievement)

Sažetak
Neovisno o različitim teorijskim pristupima koji pridaju više ili manje značenja utjecaju okoline na djetetov razvoj, stoji činjenica da je čovjek društveno biće rođeno i s preduvjetima za socijalnu interakciju s okolinom, koja će mu omogućiti posredno stjecanje znanja o svijetu putem iskustva odraslih. Različiti oblici učenja odvijaju se u svakodnevnom kontekstu koji određuje karakteristike reprezentacija o svijetu što će dijete tijekom djetinjstva oblikovati. S obzirom na to, očekuje se da će odrastanje u nestimulirajućim i/ili deprivirajućim uvjetima imati negativan utjecaj na sva područja djetetova razvoja: emocionalni, kognitivni i jezični. Dok svaki dodatni poticaj obogaćuje razvoj djeteta, s druge strane kao što je poznato, svaka duža deprivacija ima negativne posljedice na djetetov razvoj. Razlike među djecom koja dolaze iz različitih sredina postaju očitije polaskom u školu. Djeca koja su provela veći dio svog djetinjstva u instituciji ili na relaciji biološka obitelj- institucija- staratelji, prema ovom su kriteriju posebno rizična skupina, očekuje se da će njihovi rezultati na zadatcima koji su u visokoj korelaciji sa znanjem o svijetu - kao što su rječnik te organizacija mentalnog leksikona - biti lošiji od rezultata njihovih vršnjaka. Ipak, ukoliko su uvjeti života poboljšani, a djetetu se pruža potpora i poticaj u njegovu radu te ga se ne etiketira kao manje sposobnoga već pri prvim koracima u ostvarivanju školskog uspjeha, pretpostavlja se da će nešto kasnije, završetkom nižih razreda na istim zadatcima dostići, a pojedinci i prestići svoje vršnjake.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0013002

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju

Padovan, Nevena
Utjecaj sredine na rječničko znanje // Dijete i jezik danas / Vodopija, Irena (ur.).
Osijek, Hrvatska: Sveučilište u Osijeku, 2006. str. 379-390 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Padovan, N. (2006) Utjecaj sredine na rječničko znanje. U: Vodopija, I. (ur.)Dijete i jezik danas.
@article{article, author = {Padovan, N.}, editor = {Vodopija, I.}, year = {2006}, pages = {379-390}, keywords = {language development, environmetal factors, institucionalized children, preschool children, academic achievement}, title = {Environmental influence on lexical knowledge}, keyword = {language development, environmetal factors, institucionalized children, preschool children, academic achievement}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font