Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Djeca i mladi s poremećajima u ponašanju- participacija kao dio dijagnostičkog i tretmanskog postupka (CROSBI ID 513541)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Lebedina-Manzoni, Marija ; Jeđud, Ivana, Novak, Tihana Djeca i mladi s poremećajima u ponašanju- participacija kao dio dijagnostičkog i tretmanskog postupka // XIV: Dani psihologije u Zadru- sažetci radova / Ćubela Adorić, Vera ; Manenica, Ilija, Penezić, Zvjezdan (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2004. str. 77-77-x

Podaci o odgovornosti

Lebedina-Manzoni, Marija ; Jeđud, Ivana, Novak, Tihana

hrvatski

Djeca i mladi s poremećajima u ponašanju- participacija kao dio dijagnostičkog i tretmanskog postupka

Važnost partcipacije odraslih u dijagnostičkim i tretmanskim postupcima neupitna je. Kada su u pitanju djeca nerjetko se radi samo o deklarativnom uvažavanju participacije. Kako uključiti dijete u odluke koje se tiču njegovog budućeg života, kako im pomoći da izraze svoje mišljenje, očekivanja, sagledaju realnost? Participativna istraživanja nastoje pronaći načine na koje se dječje mišljenje i ideje, njihova percepcija sebe i svijeta koji ih okružćuje može izraziti bez interpretacija utemeljenih na načinu mišljenja i idejama odrasli. Cilj ovakvog rada je uključivanje djece i mladih u proces identifikacije potreba, rješavanje vlastitih problema i običnih životnih dilema, donošenje odluka, planiranje intervencija, prihvaćanje odgovornosti za posljedice koje proizlaze iz vlasttitih odluka, tj. uključivanje u dijagnostički i tretmanski postupak. Na taj način premošćuje se jaz koji vrlo često postoji između onih koji traže intervenciju (roditelji, škola, institucije) i onih koji trebaju intervenciju (djeca i mladi). U ovom pristupu nije važno mjesto pojednica u odnosu na njegovu refereničnu skupinu, već ono što je za njeg aspecifično i važno. Postupak dijagnostike ima mko primarni cilj prikupljanje podataka, međutim participativnim pristupom može se djelovati na reduciranje problema, budući da aktivni pristup dijagnosticiranju mijenja samog korisnika i time postaje dio tretmanskog djelovanja skraćujući početnu fazu intervencije. S druge strane, mogućnost sudjelovanja u donošenju odluka koje se tiču našeg budućeg života nesumljivo predstavlja značajan motivacijski faktor. S obzirom na navedeno participiranje djece i maldih u dijagnostičkom i tretmanskom procesu može djelovati na njihovu povećanu motivaciju ne samo u procesu donošenja odluka, već i u procesu realizacije zajednički preuzetih intervencija i obaveza. Cjelokupni tretman na taj bi način trebao biti učinkovitiji, a njegovi rezultati pozitivniji.

djeca i mladi; particpacija

nije evidentirano

engleski

Children and Youth With Behavioural Disorders- Participation as Part of Diagnostics and Treatment

nije evidentirano

children and youth; participation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

77-77-x.

2004.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XIV: Dani psihologije u Zadru- sažetci radova

Ćubela Adorić, Vera ; Manenica, Ilija, Penezić, Zvjezdan

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

Podaci o skupu

XIV. dani psihologije u Zadru

predavanje

26.05.2004-29.05.2004

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija