Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 225306

Personalizacija izbora: mit ili stvarnost


Kasapović, Mirjana
Personalizacija izbora: mit ili stvarnost // Društvena istraživanja, 13 (2004), 3; 368-381 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 225306 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Personalizacija izbora: mit ili stvarnost
(Personalization of Elections: Myth or Reality?)

Autori
Kasapović, Mirjana

Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 13 (2004), 3; 368-381

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
izbori; imidž kanditata; personalistički pristup
(Elections; Candidate's Image; Personalistic Approach)

Sažetak
Personalizacija izbora jedna je od glavnih tema izbornih studija, ali i političke i komunikacijske znanosti uopće u posljednja dva desetljeća. Personalistički pristup izborima zasniva se na dvije temeljne tvrdnje. Prvo, kraj 20. i početak 21. stoljeća u znaku su uspona kandidatskoga glasovanja koje sve više potiskuje stranačku identifikaciju i problemsku orijentaciju kao tradicionalno najvažnije odrednice odluke birača o tome komu će dati svoj glas u izborima. Drugo, kandidatske preferencije sve se više temelje na medijski posredovanom imidžu kandidata, koji je uglavnom izgrađen na nepolitičkim osobinama pojedinaca. No komparativne empirijske analize izbora uvelike su opovrgnule te tvrdnje. One su dokazale da je kandidatsko glasovanje kontingentni politički fenomen koji se ne može podvesti pod jedinstveni trend te da kandidatske preferencije ovise ponajprije o problemskoj kompetentnosti i vodstvenim sposobnostima političara. I nalazi empirijskih istraživanja izbora u Hrvatskoj između 1990. i 2003. pokazuju da kandidatsko glasovanje slabije utječe na odluke birača od njihove vezanosti uz političke stranke i problemske orijentacije, i to u institucionalnim (polupredsjednički sustav vlasti, većinski i kombinirani sustav izbora) i tranzicijskim uvjetima (slabe političke stranke i nestrukturiran stranački sustav), koji su mu, u načelu, trebali pogodovati.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0194104
0015004

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Mirjana Kasapović (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Kasapović, Mirjana
Personalizacija izbora: mit ili stvarnost // Društvena istraživanja, 13 (2004), 3; 368-381 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Kasapović, M. (2004) Personalizacija izbora: mit ili stvarnost. Društvena istraživanja, 13 (3), 368-381.
@article{article, author = {Kasapovi\'{c}, M.}, year = {2004}, pages = {368-381}, keywords = {izbori, imid\v{z} kanditata, personalisti\v{c}ki pristup}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, volume = {13}, number = {3}, issn = {1330-0288}, title = {Personalizacija izbora: mit ili stvarnost}, keyword = {izbori, imid\v{z} kanditata, personalisti\v{c}ki pristup} }
@article{article, author = {Kasapovi\'{c}, M.}, year = {2004}, pages = {368-381}, keywords = {Elections, Candidate's Image, Personalistic Approach}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, volume = {13}, number = {3}, issn = {1330-0288}, title = {Personalization of Elections: Myth or Reality?}, keyword = {Elections, Candidate's Image, Personalistic Approach} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Sociological Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font