Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Društvena odgovornost korporacija: Je li na pomolu novi društveni ugovor za 21. stoljeće? (CROSBI ID 757200)

Druge vrste radova | rukopis

Mraović, Branka Društvena odgovornost korporacija: Je li na pomolu novi društveni ugovor za 21. stoljeće? // Javno predavanje u Evropskom domu Zagreb. 2005.

Podaci o odgovornosti

Mraović, Branka

hrvatski

Društvena odgovornost korporacija: Je li na pomolu novi društveni ugovor za 21. stoljeće?

Društvena odgovornost je ono što javnost očekuje od zrele, globalne organizacije. U tom smislu, društvena kontrola (social audit) trebala bi ući u naš psihološki prostor kao nešto pomoću čega se procjenjuje kakav je socijalni učinak tvrtke, kao što se u računovodstvu procjenjuje njezin financijski učinak. Na taj način utire se put prema novom društvenom ugovoru između svih dionika (stakeholders) u korporacijskom svijetu, što će se temeljiti na tri principa – održivom razvitku, odgovornosti i transparentnosti. Odatle, osnovni je cilj mreža što promiču društvenu odgovornost korporacija (The Social Responsibility Research Network – SRRNet) traganje za mogućnostima i metodama koje će dovesti do ravnoteže između ekonomskog rasta, općeg društvenog dobra i zaštite okoline. Organizacijska odgovornost (organisational accountability) za etičko i društveno izvršenje, jednako kao i za ekonomsko izvršenje, implicira u sebi nove parametre za mjerenje njezine djelotvornosti što uključuje ekonomske, pravne, etičke i socijalne kriterije. Odgovornost korporacija prema široj društvenoj zajednici proizlazi iz činjenice da one jesu dio te zajednice. Ono pozitivno što izranja iz ovih procesa jest klima u kojoj javnost očekuje da poslovne i druge organizacije u svoje djelovanje inkorporiraju društvenu odgovornost. To znači da se granica između etičkog i zakonitog ponašanja pomiče na način da organizacija ispunjava svoju etičku odgovornost ne samo time što se njezino djelovanje odvija u okviru zakonskih limita, nego se od nje prije svega očekuje ponašanje u skladu sa širim vrijednostima i moralnim očekivanjima što ih postavlja društvo. Organizacije djeluju u okruženju okoline koju čine konkurenti, potrošači, dobavljači, zakoni i odredbe o njihovom provođenju, te društvene norme i vrijednosti. Ove razlike u kulturnom kontekstu, ekonomskoj, industrijskoj, političkoj i pravnoj okolini u čijem okruženju korporacija djeluje, bitno će utjecati na profil izabrane strategije što se odnosi na njezinu društvenu odgovornost.

korporacije; društvena odgovornost; mrežno društvo

nije evidentirano

engleski

Corporate Social Responsibility: Is a new social contract for the 21st century on its way?

nije evidentirano

Corporations; social responsibility; network society

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Javno predavanje u Evropskom domu Zagreb

2005.

nije evidentirano

objavljeno

Povezanost rada

Sociologija