Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 225098

Društvena odgovornost korporacija: Je li na pomolu novi društveni ugovor za 21. stoljeće?


Mraović, Branka
Društvena odgovornost korporacija: Je li na pomolu novi društveni ugovor za 21. stoljeće?, 2005. (rukopis).


CROSBI ID: 225098 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Društvena odgovornost korporacija: Je li na pomolu novi društveni ugovor za 21. stoljeće?
(Corporate Social Responsibility: Is a new social contract for the 21st century on its way?)

Autori
Mraović, Branka

Izvornik
Javno predavanje u Evropskom domu Zagreb

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, rukopis

Godina
2005

Ključne riječi
korporacije; društvena odgovornost; mrežno društvo
(Corporations; social responsibility; network society)

Sažetak
Društvena odgovornost je ono što javnost očekuje od zrele, globalne organizacije. U tom smislu, društvena kontrola (social audit) trebala bi ući u naš psihološki prostor kao nešto pomoću čega se procjenjuje kakav je socijalni učinak tvrtke, kao što se u računovodstvu procjenjuje njezin financijski učinak. Na taj način utire se put prema novom društvenom ugovoru između svih dionika (stakeholders) u korporacijskom svijetu, što će se temeljiti na tri principa – održivom razvitku, odgovornosti i transparentnosti. Odatle, osnovni je cilj mreža što promiču društvenu odgovornost korporacija (The Social Responsibility Research Network – SRRNet) traganje za mogućnostima i metodama koje će dovesti do ravnoteže između ekonomskog rasta, općeg društvenog dobra i zaštite okoline. Organizacijska odgovornost (organisational accountability) za etičko i društveno izvršenje, jednako kao i za ekonomsko izvršenje, implicira u sebi nove parametre za mjerenje njezine djelotvornosti što uključuje ekonomske, pravne, etičke i socijalne kriterije. Odgovornost korporacija prema široj društvenoj zajednici proizlazi iz činjenice da one jesu dio te zajednice. Ono pozitivno što izranja iz ovih procesa jest klima u kojoj javnost očekuje da poslovne i druge organizacije u svoje djelovanje inkorporiraju društvenu odgovornost. To znači da se granica između etičkog i zakonitog ponašanja pomiče na način da organizacija ispunjava svoju etičku odgovornost ne samo time što se njezino djelovanje odvija u okviru zakonskih limita, nego se od nje prije svega očekuje ponašanje u skladu sa širim vrijednostima i moralnim očekivanjima što ih postavlja društvo. Organizacije djeluju u okruženju okoline koju čine konkurenti, potrošači, dobavljači, zakoni i odredbe o njihovom provođenju, te društvene norme i vrijednosti. Ove razlike u kulturnom kontekstu, ekonomskoj, industrijskoj, političkoj i pravnoj okolini u čijem okruženju korporacija djeluje, bitno će utjecati na profil izabrane strategije što se odnosi na njezinu društvenu odgovornost.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0007019

Ustanove:
Geodetski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Branka Mraović (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Mraović, Branka
Društvena odgovornost korporacija: Je li na pomolu novi društveni ugovor za 21. stoljeće?, 2005. (rukopis).
Mraović, B. (2005) Društvena odgovornost korporacija: Je li na pomolu novi društveni ugovor za 21. stoljeće?. Javno predavanje u Evropskom domu Zagreb. Rukopis.
@unknown{unknown, author = {Mraovi\'{c}, B.}, year = {2005}, keywords = {korporacije, dru\v{s}tvena odgovornost, mre\v{z}no dru\v{s}tvo}, title = {Dru\v{s}tvena odgovornost korporacija: Je li na pomolu novi dru\v{s}tveni ugovor za 21. stolje\'{c}e?}, keyword = {korporacije, dru\v{s}tvena odgovornost, mre\v{z}no dru\v{s}tvo} }
@unknown{unknown, author = {Mraovi\'{c}, B.}, year = {2005}, keywords = {Corporations, social responsibility, network society}, title = {Corporate Social Responsibility: Is a new social contract for the 21st century on its way?}, keyword = {Corporations, social responsibility, network society} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font