Slobodan promet roba u pravu EZ (CROSBI ID 32012)
Prilog u knjizi | ostalo
Podaci o odgovornosti
Mlikotin-Tomić, Deša
hrvatski
Slobodan promet roba u pravu EZ
Trgovinski odnosi RH i EU uređeni su Sporazumom o stabilizaciji i pridruživanju ( SSP) kojeg su do 2004 ratificirale sve države članice EU a u međuvremenu se primjenjivao Privremeni sporazum o trgovinskim i s njima povezanim pitanjima između EZ i RH koji je stupio na snagu 1.3.2002.godine. Položaj hrvatskih proizvoda u uvozu određen je statusom države nečlanice i općim pravilima prema kojima roba iz trećih zemalja koja dolazi u EU smatrat će se da je u slobodnom prometu u državi članici ako su ispunjene sve uvozne formalnosti i naplaćene sve carine i pristojbe… . ( Čl. 24 ex.10(1) UEZ). Daljnja liberalizacija trgovine robom provedena je ugovornim odnosima EU – SRH u SSP-u kojim se uzajamno ukidaju zabrane količinskih ograničenja i carine kao i mjere s istim učinkom na uvoz robe porijeklom iz Hrvatske u EU i porijeklom iz EU u Hrvatsku. ( Čl. 17 i Čl. 18 SSP). To se odnosi na industrijske proizvode a za poljoprivredne i riblje proizvode ukidanje ograničenja prometa načelno vrijedi ali se posebno uređuje u Čl. 24 do 31 SSP i naknadno ugovorenim protokolima ( Protokol 7).Hrvatska je također preuzela obvezu na temelju uzajamnosti o ukidanju porezne diskriminacije u odnosu na robe iz EU. ( Čl. 34 SSP) i carinske pristojbe porezne naravi ( Čl. 35 SSP). Istodobno Hrvatska zadržava pravo da međunarodnu trgovinu sa zemljama nečlanicama EU razvija putem postojećih zona slobodne trgovine, dogovora vezanih za pogranični promet i carinskih unija. ( čl. 36 SSP). Temeljni okvir uspostave slobodnog prometa robe i u našim odnosima s EU ostaje: - zabrana carina - zabrana količinskih ograničenja, - zabrana mjera s jednakim učinkom carina i količinskih ograničenja i - zabrana porezne diskriminacije. Nastavno se tek otvara široko područje necarinskih i drugih zapreka prometu robe kao što su tehnički standardi, zaštita potrošača, intelektualnog vlasništva, kontrole i procedure uvoza, administrativni troškovi uvoza, pravila označavanja i dr. Teškoće u određivanju i prepoznavanju tih mjera asu utoliko veće što se radi o legitimnim i dozvoljenim postupcima državnih organa – načelno- ali se njihov ograničavajući učinak i nedopustiva praksa može utvrditi tek u konkretnim slučajevima.U tome kao putokaz mora služiti i praksa i judikatura EU ali i dobro poznavanje i razumijevanje tih instrumenata trgovinske politike EU.
slobodan promet roba, pravo EZ, zajedničko tržište, slobodne zone trgovine, carinske unije, ekonomska unija, carinske i necarinske zapreke, količinska ograničenja, carinske pristojbe fiskalne prirode, tehnički standardi i zapreke, izuzeća od zabrana
Nedostaje podatak o stranicama.
engleski
Free Movement of Goods in EC Law
nije evidentirano
free movement of goods, european community law, joint market, free trade association, customs union, european union, quantity restrictions
nije evidentirano
Podaci o prilogu
objavljeno
Podaci o knjizi
Uvod u Europsku uniju
Mintas Hodak, Ljerka
Zagreb: MATE ; Zagrebačka škola ekonomije i managementa
2004.
953-6070-96-0