Efekt recipročnog poučavanja metakognitivnih strategija na razumijevanje pri čitanju (CROSBI ID 342821)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Muranović, Emina
Kolić-Vehovec, Svjetlana
hrvatski
Efekt recipročnog poučavanja metakognitivnih strategija na razumijevanje pri čitanju
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati utjecaj metode recipročnog poučavanja strategija čitanja na razumijevanje pročitanog i na usvajanje strategija sažimanja i postavljanja pitanja, te ispitati postoje li spolne razlike u razumijevanju pročitanog, sažimanju i postavljanju pitanja. U eksperimentalnom istraživanju su sudjelovali učenici petog razreda osnovne škole raspoređeni u eksperimentalnu i kontrolnu skupinu. S eksperimentalnom skupinom je proveden trening recipročnog poučavanja tijekom 12 tjedana. Rezultati istraživanja ukazuju na to da recipročno poučavanje metakognitivnih strategija pozitivno utječe na unapređenje razumijevanja pri čitanju i usvajanje strategije sažimanja. Rezultati su također pokazali da u heterogenoj skupini sastavljenoj od dobrih i loših čitača, trening pozitivno utječe samo na sažimanje loših čitača.
recipročno poučavanje; strategije čitanja; metakognicija; razumijevanje pročitanog
nije evidentirano
engleski
Effect of reciprocal teaching of metacognitive strategies on reading comprehension
nije evidentirano
reciprocal teaching; reading strategies; metacognition; reading comprehension
nije evidentirano
Podaci o izdanju
54
21.05.2002.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Rijeci
Rijeka