Razvoj različitih aspekata razumijevanja pri čitanju (CROSBI ID 342813)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Šuković, Zoran
Kolić-Vehovec, Svjetlana
hrvatski
Razvoj različitih aspekata razumijevanja pri čitanju
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati razvojne i spolne razlike u uspješnosti razumijevanja pročitanog teksta, nadgledanja razumijevanja i percipirane upotrebe strategija čitanja učenika osnovne i srednje škole. Drugi cilj je bio ispitati povezanost metakognitivnih sposobnosti i razumijevanja pri čitanju. Treći je cilj bio ispitati odnos socio-kulturalnih čimbenika i metakognitivnih sposobnosti i razumijevanja pri čitanju. Ispitani su učenici petih i osmih razreda osnovne škole i učenici trećeg razreda srednje škole. Rezultati su pokazali značajno dobno napredovanje u razumijevanju i nadgledanju razumijevanja. Učenice postižu značajno bolje rezultate od učenika. Metakognitivne sposobnosti i razumijevanje pri čitanju značajno su povezane kod svih dobnih skupina. Povezanosti su najviše kod učenika trećih razreda srednje škole. Učenici gimnazije postižu značajno više rezultate od učenika tehničke škole na svim mjerama čitanja, izuzev mjera nadgledanja razumijevanja.
razumijevanje pročitanog; nadgledanje razumijevanja; metakognitivna svjesnost
nije evidentirano
engleski
Development of different aspects of reading comprehension
nije evidentirano
reading comprehension; comprehension monitoring; metacognitive awareness
nije evidentirano
Podaci o izdanju
48
05.04.2005.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Rijeci
Rijeka