Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 222892

Sociopedagoške teme : sociopedagogijske aktualnosti odnosa obrazovanja i društva, demokratizacije obrazovanja i odgojnih vrijednosti


Mrkonjić, Anđelko; Miliša, Zlatko i suradnici
Sociopedagoške teme : sociopedagogijske aktualnosti odnosa obrazovanja i društva, demokratizacije obrazovanja i odgojnih vrijednosti, Rijeka: Digital point, 2005 (monografija)


Naslov
Sociopedagoške teme : sociopedagogijske aktualnosti odnosa obrazovanja i društva, demokratizacije obrazovanja i odgojnih vrijednosti
(Sociopedagogical actuality)

Autori
Mrkonjić, Anđelko ; Miliša, Zlatko i suradnici

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Digital point

Grad
Rijeka

Godina
2005

Stranica
137

ISBN
953-6345-19-6

Ključne riječi
obrazovanost; komunikacijske paradigme; stručne službe; ljudi treće dobi; nasilje i mladi; terapijske zajednice
(education; comunication; pedagouge; people of third age; violence and young people; therapy community)

Sažetak
Knjiga "Sociopedagoške teme" autora Mrkonjić, A., Miliša, Z. i suradnika, u slijedu literature o ovim temema nudi orginalan znanstveni pristup različitim fenomenima odgoja, obrazovanja i društva, koji omogućava sustavan i kreativan način integriranja različitih pristupa, prema jedinstvenom i cjelovitom modelu demokratizacije obrazovanja i humanizacije društva. Neupitno je da su radovi izuzetno značajni svojom tematikom, sadržajnim prikazom i metodologijskim pristupom za društvene znanosti pedagogije i sociologije, da su rezultat stvaralačkog i istraživačkog rada autora i njihovih suradnika, te da će biti i od učinkovite koristi za studente i one koji prate i sudjeluju u razvoju odgoja i obrazovanja posrednim i neposrednim radom. Autori ukazuju na svoje poglede i stavove, ali i ostavljaju dovoljno prostora u traganju i iskazivanju i drugih vrijednosti, a izabrali su teme koje po njihovu mišljenju u sadašnjem vremenu i prostoru mogu biti dovoljno poticajne za daljnja istraživanja. U tom kontekstu autori i pozivaju na suradnju sve čimbenike koji su zainteresirani za ovu problematiku što posebno i naglašavaju u uvodu knjige. Pojedini tekstovi koji su ranije već objavljeni navedeni su autori kao i izvori, ovom prilikom nudi se još jedna mogućnost da se svi oni koji žele i mogu uključiti u mijenjanje položaja mladih, školstva, treće dobi, organizacije slobodnog vremena, sprečavanja nasilja i stvaranju nove komunikacijske paradigme kao temelja međuljudskih odnosa. Sadržaj knjige koncipiran je u dva dijela. U prvom je uz predgovor, dan prikaz i pregled radova prof.dr.sc. Anđelka Mrkonjića i suradnika. Radovi su uglavnom već objavljeni u drugim izvorima, dato je mišljenje o njima i za njih nije potrebno davati pojedinačan osvrt, već ih samo navesti: (1.) Mrkonjić, A. i Badurina, J. ; Obrazovanost stanovništva Republike Hrvatske ; (2.) Mrkonjić, A.: Komunikacijske paradigme u odgojno-obrazovnom procesu ; (3.) Mrkonjić, A. i Zorić, M.: Stručne službe – conditio sine qua non kvalitetne škole ; (4.) Mrkonjić, A. i Vican, D.: Edukacijske implikacije ljudi treće dobi ; (5.) Mrkonjić, A.: Slobodno vrijeme ljudi treće dobi. Za radove prof.dr.sc. Anđelka Mrkonjića i suradnika kao dio cjelovite kjige može se kazati da daju detaljan prikaz teorije istraživanja sve do aplikativnih mogućnosti iz različitih područja društvene i pedagogijske zbilje. Jedna od vrijednosti i posebnosti je autorski tim koji različitim pedagoško-sociološkim fenomenima prilazi inter/multi disciplinarno. Knjiga u cijelosti predstavlja orginalno, aktualno i vrijedno dijelo iz društveno relevantnog područja znanosti o odgoju. Kako je pitanje komparativne analize, autorski pristupi i prilozi iz ovog područja mogu biti korisni kao teorijski pridonos, ali i potpora pedagoškoj praksi (temeljem relevantnih rezultata empirijskih istraživanja). Budući da naslova iz ovog područja ima kod nas relativno malo, a posebno ne na razini znanstvene i stručne kvalitete ovog djela, možemo ustvrditi da knjiga "Sociopedagoške teme" predstavlja novost na ovom područjui kvalitativan pomak. Knjiga je namjenjena pedagozima, sociolozima, psiholozima, socijalnim radnicima, učiteljima, demografima, liječnicima…, kao i roditeljima i široj javnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0070011

Ustanove
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Anđelko Mrkonjić (autor)

Avatar Url Zlatko Miliša (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Mrkonjić, Anđelko; Miliša, Zlatko i suradnici
Sociopedagoške teme : sociopedagogijske aktualnosti odnosa obrazovanja i društva, demokratizacije obrazovanja i odgojnih vrijednosti, Rijeka: Digital point, 2005 (monografija)
Mrkonjić, A. & Miliša, Z. (2005) Sociopedagoške teme : sociopedagogijske aktualnosti odnosa obrazovanja i društva, demokratizacije obrazovanja i odgojnih vrijednosti. Rijeka, Digital point.
@book{book, collectioneditor = {Ili\'{c}, \v{C}edo}, year = {2005}, pages = {137}, keywords = {education, comunication, pedagouge, people of third age, violence and young people, therapy community}, isbn = {953-6345-19-6}, title = {Sociopedagogical actuality}, keyword = {education, comunication, pedagouge, people of third age, violence and young people, therapy community}, publisher = {Digital point}, publisherplace = {Rijeka} }