Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Obrazovanje za interkulturalne odnose (CROSBI ID 342757)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Sablić, Marija Obrazovanje za interkulturalne odnose / Hrvatić, Neven (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2004

Podaci o odgovornosti

Sablić, Marija

Hrvatić, Neven

hrvatski

Obrazovanje za interkulturalne odnose

Školska odgojno-obrazovna praksa zauzima značajno mjesto i ulogu u izgrađivanju snošljivih odnosa i formiranju stavova i sustava vrijednosti civilnih građanskih zajednica. Interkulturalno obrazovanje podrazumijeva obrazovanje koje prihvaća pravo na različitost, pridonosi ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema učenika za zajednički život i aktivan suodnos u demokratskome društvu. Suvremeni odgojno-obrazovni sustav treba artikulirati kurikulum (programe, sadržaje, izvore, metode rada...) koji će pridonositi ne samo stjecanju znanja, nego i obrazovanju za odnose koji razgrađuju stereotipe, predrasude i stigmatizaciju među ljudima. U radu se ukazala na važnost uvođenja obrazovanja za interkulturalne odnose u naš odgojno-obrazovni sustav kao pedagoškog načela i prakse, budući da se obrazovanje sagledava kao središnja komponenta u svim postojećim konceptualizacijama interkulturalizma. U radu su se analizirali stavovi srednjoškolaca u istočnoj Hrvatskoj, s obzirom na socijalnu distancu i stereotipe. S obzirom na dobivene rezultate istraživanja, moguće je stvaranje pretpostavki za interkulturalno obrazovanje Hrvatskoj, u skladu s harmonizacijom europskog školstva, kao i dijelom, sadržaja odgoja i obrazovanja koji odgovara europskom kurikulumu za demokratsko građanstvo.

interkulturalni odgoj i obrazovanje; multikulturalnost nacionalne skupine; socijalna distanca; stereotipi

nije evidentirano

engleski

intercultural education

nije evidentirano

intercultural education; multicultural; stereotypes; social distance

nije evidentirano

Podaci o izdanju

121

26.11.2004.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

nije evidentirano