Obrazovanje za interkulturalne odnose (CROSBI ID 342757)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Sablić, Marija
Hrvatić, Neven
hrvatski
Obrazovanje za interkulturalne odnose
Školska odgojno-obrazovna praksa zauzima značajno mjesto i ulogu u izgrađivanju snošljivih odnosa i formiranju stavova i sustava vrijednosti civilnih građanskih zajednica. Interkulturalno obrazovanje podrazumijeva obrazovanje koje prihvaća pravo na različitost, pridonosi ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema učenika za zajednički život i aktivan suodnos u demokratskome društvu. Suvremeni odgojno-obrazovni sustav treba artikulirati kurikulum (programe, sadržaje, izvore, metode rada...) koji će pridonositi ne samo stjecanju znanja, nego i obrazovanju za odnose koji razgrađuju stereotipe, predrasude i stigmatizaciju među ljudima. U radu se ukazala na važnost uvođenja obrazovanja za interkulturalne odnose u naš odgojno-obrazovni sustav kao pedagoškog načela i prakse, budući da se obrazovanje sagledava kao središnja komponenta u svim postojećim konceptualizacijama interkulturalizma. U radu su se analizirali stavovi srednjoškolaca u istočnoj Hrvatskoj, s obzirom na socijalnu distancu i stereotipe. S obzirom na dobivene rezultate istraživanja, moguće je stvaranje pretpostavki za interkulturalno obrazovanje Hrvatskoj, u skladu s harmonizacijom europskog školstva, kao i dijelom, sadržaja odgoja i obrazovanja koji odgovara europskom kurikulumu za demokratsko građanstvo.
interkulturalni odgoj i obrazovanje; multikulturalnost nacionalne skupine; socijalna distanca; stereotipi
nije evidentirano
engleski
intercultural education
nije evidentirano
intercultural education; multicultural; stereotypes; social distance
nije evidentirano
Podaci o izdanju
121
26.11.2004.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb