Pogled na vlastito djetinjstvo djece i mladih s poremećajima u ponašanju ili u riziku na razvoj poremećaja (CROSBI ID 118320)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Koller-Trbović, Nivex ; Kalčić-Galeković, Liliana
hrvatski
Pogled na vlastito djetinjstvo djece i mladih s poremećajima u ponašanju ili u riziku na razvoj poremećaja
Metodom kvalitativne analize teksta doslovnog prijepisa polustrukturiranih intervjua željelo se upoznati pogled na vlastito djetinjstvo 40-ero djece / mladih u dobi od 12-20 godina, koji su se zbog određenih rizika u okruženju, osobnosti i/ili ponašanju nalazili u nekoj od institucionalnih razina procjene potreba za budućom intervencijom. O djetinjstvu i razvoju djece i mladeži s poremećajima u ponašanju ili rizicima na razvoj poremećaja zbog problema u obitelji danas već postoje brojne spoznaje koje, uglavnom, potvrđuju poznate teze: djetinjstvo i odrastanje te djece u vlastitim obiteljima opterećeno je nizom problema, patologije, nefunkcionalnosti, što vremenom, najčešće, intenzivira i dovodi do izdvajanja djeteta iz obitelji bilo iz razloga odgojne neadekvatnosti obitelji, bilo iz razloga pojave i razvoja, te fiksiranja poremećaja u ponašanju djeteta. Djetinjstvo ove djece, stoga, kako pokazuju istraživanja, razlikuje se od poželjnog i uobičajenog obrasca očekivanja djetinjstva kakvo bi ono trebalo biti i kakvo, najčešće je. Temeljem dosadašnjih spoznaja krenulo se od očekivanja da će pogled na vlastito djetinjstvo djece / mladih, sudionika u istraživanju, biti pretežito loš, negativan jer je riječ o djeci / mladeži koja su u svom dosadašnjem životu doživjela brojne negativne događaje. Rezultati djelomično potvrđuju očekivanja od kojih se krenulo. Pokazalo se da su sjećanja na djetinjstvo, opisi tijeka života, iskustva u obitelji u djetinjstvu, zaista opterećeni teškim situacijama, događajima, odnosima, promjenama, što je najčešće rezultiralo problemima opstanka obitelji i/ili razvojem problema kod djece, a time i poduzimanjem društvenih intervencija. No, pokazalo se, također, da unatoč tim teškim, bolnim, lošim događajima, opisima, iskustvima, sjećanjima, doživljaj djetinjstva i obitelji u djetinjstvu nije nužno takav.
kvalitativna metodologija; djeca/ mladi s poremećajima u ponašanju i/ili rizikom na razvoj poremećaja; djetinjstvo
nije evidentirano
engleski
View upon own childhood by children and youth with behavioral disorder, or those at risk of behavior disorder development
nije evidentirano
qualittaive methodology; children/ youth with behavior disorders and/ or at risk of behavior disorders development; chillhood
nije evidentirano