Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Srednja škola iz perspektive nastavnika, učenika i roditelja (CROSBI ID 512237)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Tkalčić Mladenka ; Smojver-Ažić Sanja Srednja škola iz perspektive nastavnika, učenika i roditelja // 12. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psiholog i zajednica / Kolić-Vehovec Svjetlana (ur.). Opatija: Društvo psihologa Primorsko-goranske županije, 2004. str. 47-x

Podaci o odgovornosti

Tkalčić Mladenka ; Smojver-Ažić Sanja

hrvatski

Srednja škola iz perspektive nastavnika, učenika i roditelja

U projekt samovrednovanja u funkciji unaprjeđivanja kvalitete škola uključile su se tri srednje škole s riječkog područja: gimnazija, stručna škola i trogodišnja strukovna škola. S ciljem ispitivanja zastupljenosti indikatora kvalitete u pojedinoj školi primijenjeni su upitnici za učenike, nastavnike i roditelje. Upitnike je ispunio 1321 učenik, 127 nastavnika i 713 roditelja. Rezultati su prikazani kroz postotak učenika, nastavnika i roditelja koji uočavaju zastupljenost određenog indikatora u njihovoj školi, zasebno za svaku školu. Uspoređene su procjene nastavnika, učenika i roditelja. Učeničke procjene upućuju na nedostatnu zastupljenost indikatora u realizaciji nastave, nepostojanje jasnih kriterija za ocjenjivanje te prisutan strah od škole. Većina nastavnika smatra da su u njihovoj školi zastupljeni ispitivani indikatori kvalitete. U manjoj se mjeri to odnosi na primjerenost i mogućnost mijenjanja postojećih planova i programa, a nastavnici procjenjuju nedovoljnom zastupljenost individualizirane nastave i smatraju da su pravila ponašanja i ocjenjivanja nejasna. Većina roditelja procjenjuje da su u radu škole zastupljeni ispitivani indikatori kvalitete, premda za neke indikatore preko 30% roditelja nema informacija. Općenito, učenici ističu manju zastupljenost promatranih indikatora kvalitete u odnosu na nastavnike i roditelje, dok su procjene nastavnika i roditelja sličnije. Na temelju rezultata ispitivanja te procjene mogućnosti uvođenja promjena unutar same škole, svaka je škola odredila prioritetne ciljeve usmjerene poboljšanju rada. Zajedničko ispitanim školama je isticanje potrebe poboljšanja uzajamne komunikacije učenika i nastavnika, većeg uključivanja roditelja u rad škole, vrednovanja kvalitete rada svakog pojedinog nastavnika te razvoja vještina podučavanja s ciljem osuvremenjivanja nastave i većeg uključivanja učenika u nastavni proces.

samovrednovanje; srednja škola

nije evidentirano

engleski

High school from the perspective of teachers, students and parents

nije evidentirano

school self-evaluation; high school

nije evidentirano

Podaci o prilogu

47-x.

2004.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

12. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psiholog i zajednica

Kolić-Vehovec Svjetlana

Opatija: Društvo psihologa Primorsko-goranske županije

Podaci o skupu

12. godišnja konferencija hrvatskih psihologa

predavanje

01.01.2004-01.01.2004

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija