Problemi u ponašanju i osobine ličnosti opomenutih i pohvaljenih učenika (CROSBI ID 118293)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Smojver-Ažić, Sanja ; Rački, Željko ; Živčić-Bećirević, Ivanka
hrvatski
Problemi u ponašanju i osobine ličnosti opomenutih i pohvaljenih učenika
Cilj istraživanja bio je ispitati učestalost pedagoških mjera i utvrditi razliku s obzirom na izrečenu mjeru u eksternaliziranim i internaliziranim problemima u ponašanju i dimenzijama ličnosti. Na uzorku od 493 učenika petog do osmog razreda osnovne škole utvrđeno je da je značajno više dječaka opomenuto, a značajno više djevojčica pohvaljeno. Na uzorku od 120 učenika utvrđeno je da se pohvaljeni, opomenuti i učenici bez izrečenih mjera ne razlikuju u neuroticizmu, esktraverziji i psihoticizmu, kao ni na dimenzijama internaliziranih problema. Opomenuti učenici značajno više krše pravila, agresivniji su, imaju više problema pažnje i viši rezultat na skali sklonosti kriminalu u odnosu na pohvaljene učenike. Pohvaljeni učenici imaju značajno više samopoštovanje od drugih dviju skupina učenika. Dobiveni se rezultati komentiraju s ciljem isticanja pravovremene identifikacije učenika s problemima u ponašanju i određivanja odgovarajućih intervencijskih postupaka.
pedagoške mjere; samopoštovanje; eksternalizirani problemi; internalizirani problemi; EPQ-J; školski uspjeh
nije evidentirano
engleski
Behavioral Problems And Personality Dimensions In Punished And Rewarded Students
nije evidentirano
self-esteem; externalised and internalised behaviour problems; school success
nije evidentirano