Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Dobne i spolne razlike u nekim vidovima metakognicije i razumijevanja pri čitanju (CROSBI ID 118261)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Bajšanski, Igor Dobne i spolne razlike u nekim vidovima metakognicije i razumijevanja pri čitanju // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 15 (2006), 6; 1005-1027-x

Podaci o odgovornosti

Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Bajšanski, Igor

hrvatski

Dobne i spolne razlike u nekim vidovima metakognicije i razumijevanja pri čitanju

Cilj je ovog rada bio ispitati dobne i spolne razlike u nadgledanju razumijevanja, percipiranoj upotrebi strategija čitanja i razumijevanju pročitanog, te u njihovoj međusobnoj povezanosti. Istraživanje je provedeno na učenicima petog i osmog razreda osnovne škole, te učenicima trećeg razreda srednje škole. Uz ispitivanje razumijevanja pri čitanju, primijenjene su dvije mjere nadgledanja razumijevanja tijekom čitanja, te Upitnik strategijskog čitanja (Kolić-Vehovec i Bajšanski, 2001b) kao mjera samoprocjene upotrebe strategija tijekom čitanja. I razumijevanje pročitanog i nadgledanje razumijevanja pokazuju sustavan porast s dobi. Kod zadatka razumijevanja teksta učenice postižu bolje rezultate od učenika u sve tri dobne skupine, dok kod zadataka nadgledanja učenice postižu bolje rezultate od učenika u petom i osmom razredu, a u trećem razredu srednje škole nema razlike. Percipirana upotreba strategija čitanja pokazuje pad između petog i osmog razreda osnovne škole, što se pripisuje neadekvatnoj sposobnosti samoprocjene i primjene strategija čitanja učenika petih razreda. Kod učenika petih i osmih razreda obje mjere nadgledanja razumijevanja bile su značajni prediktori razumijevanja, dok je kod učenika trećih razreda srednje škole značajan prediktor i samoprocjena upotrebe strategija čitanja.

metakognicija; nadgledanje razumijevanja; strategije čitanja; razumijevanje pri čitanju

nije evidentirano

engleski

Age and gender differences in some aspects of metacognition and reading comprehension

nije evidentirano

metacognition; comprehension monitoring; reading strategies; reading comprehension

nije evidentirano

Podaci o izdanju

15 (6)

2006.

1005-1027-x

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Psihologija

Indeksiranost