Dobne i spolne razlike u nekim vidovima metakognicije i razumijevanja pri čitanju (CROSBI ID 118261)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Bajšanski, Igor
hrvatski
Dobne i spolne razlike u nekim vidovima metakognicije i razumijevanja pri čitanju
Cilj je ovog rada bio ispitati dobne i spolne razlike u nadgledanju razumijevanja, percipiranoj upotrebi strategija čitanja i razumijevanju pročitanog, te u njihovoj međusobnoj povezanosti. Istraživanje je provedeno na učenicima petog i osmog razreda osnovne škole, te učenicima trećeg razreda srednje škole. Uz ispitivanje razumijevanja pri čitanju, primijenjene su dvije mjere nadgledanja razumijevanja tijekom čitanja, te Upitnik strategijskog čitanja (Kolić-Vehovec i Bajšanski, 2001b) kao mjera samoprocjene upotrebe strategija tijekom čitanja. I razumijevanje pročitanog i nadgledanje razumijevanja pokazuju sustavan porast s dobi. Kod zadatka razumijevanja teksta učenice postižu bolje rezultate od učenika u sve tri dobne skupine, dok kod zadataka nadgledanja učenice postižu bolje rezultate od učenika u petom i osmom razredu, a u trećem razredu srednje škole nema razlike. Percipirana upotreba strategija čitanja pokazuje pad između petog i osmog razreda osnovne škole, što se pripisuje neadekvatnoj sposobnosti samoprocjene i primjene strategija čitanja učenika petih razreda. Kod učenika petih i osmih razreda obje mjere nadgledanja razumijevanja bile su značajni prediktori razumijevanja, dok je kod učenika trećih razreda srednje škole značajan prediktor i samoprocjena upotrebe strategija čitanja.
metakognicija; nadgledanje razumijevanja; strategije čitanja; razumijevanje pri čitanju
nije evidentirano
engleski
Age and gender differences in some aspects of metacognition and reading comprehension
nije evidentirano
metacognition; comprehension monitoring; reading strategies; reading comprehension
nije evidentirano
Podaci o izdanju
15 (6)
2006.
1005-1027-x
objavljeno
1330-0288