Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 221436

Perfekcionizam, ispitna anksioznost i akademsko samopoimanje darovitih gimnazijalaca


Kolić-Vehovec, Svjetlana; Rončević, Barbara
Perfekcionizam, ispitna anksioznost i akademsko samopoimanje darovitih gimnazijalaca // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 12 (2003), 5; 679-702 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Perfekcionizam, ispitna anksioznost i akademsko samopoimanje darovitih gimnazijalaca
(Perfectionism, test anxiety and academic self-concept of gifted high-school students)

Autori
Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Rončević, Barbara

Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 12 (2003), 5; 679-702

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Darovitost; perfekcionizam; ispitna anksioznost; akademsko samopoimanje
(Giftedness; perfectionism; test anxiety; academic self-concept)

Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati razlike između intelektualno darovitih i nedarovitih gimnazijalaca u školskom uspjehu, perfekcionizmu, ispitnoj anksioznosti i akademskom samopoimanju, te utvrditi prediktore školske uspješnosti. U istraživanju je sudjelovalo 364 učenika drugih i trećih razreda dvije gimnazije u Rijeci. Za ispitivanje inteligencije korišten je Problemni test (Kulenović i Žebec, 1998.). Perfekcionizam je ispitan adaptiranom Skalom multidimenzionalnog perfekcionizma (Frost i sur., 1990.). Analiza skale pokazala je da mjeri četiri aspekta perfekcionizma: neurotski perfekcionizam, organiziranost, roditeljski pritisak i osobne standarde. Primijenjene su također adaptirana verzija Upitnika školskog samopoimanja “ Ja u školi” (Grgin i Lacković-Grgin, 1989.) i Skala ispitne anksioznosti (Kolić-Vehovec, 1988.). Rezultati su pokazali da daroviti gimnazijalci nisu uspješniji u školi od njihovih nedarovitih vršnjaka. Daroviti gimnazijalci su manje anksiozni u ispitnim situacijama od nedarovitih gimnazijalaca. Nisu nađene razlike u perfekcionizmu i akademskom samopoimanju između intelektualno darovitih i nedarovitih gimnazijalaca. Uspješniji gimnazijalci, bez obzira na darovitost, imaju više osobne standarde od manje uspješnih, te više opće samopoimanje i samopoimanje u prirodnim predmetima. Niti jedna ispitana varijabla nije značajano povezana s uspjehom u školi darovitih gimnazijalaca. Kod nedarovitih gimnazijalaca značajni prediktori uspješnosti su intelektualne sposobnosti i akademsko samopoimanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0009021

Ustanove
Filozofski fakultet, Rijeka

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Sociological Abstracts
  • Spcial SciSearch
  • Research Alert