Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Perfekcionizam, ispitna anksioznost i akademsko samopoimanje darovitih gimnazijalaca (CROSBI ID 118245)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Rončević, Barbara Perfekcionizam, ispitna anksioznost i akademsko samopoimanje darovitih gimnazijalaca // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 12 (2003), 5; 679-702-x

Podaci o odgovornosti

Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Rončević, Barbara

hrvatski

Perfekcionizam, ispitna anksioznost i akademsko samopoimanje darovitih gimnazijalaca

Cilj je ovog istraživanja bio ispitati razlike između intelektualno darovitih i nedarovitih gimnazijalaca u školskom uspjehu, perfekcionizmu, ispitnoj anksioznosti i akademskom samopoimanju, te utvrditi prediktore školske uspješnosti. U istraživanju je sudjelovalo 364 učenika drugih i trećih razreda dvije gimnazije u Rijeci. Za ispitivanje inteligencije korišten je Problemni test (Kulenović i Žebec, 1998.). Perfekcionizam je ispitan adaptiranom Skalom multidimenzionalnog perfekcionizma (Frost i sur., 1990.). Analiza skale pokazala je da mjeri četiri aspekta perfekcionizma: neurotski perfekcionizam, organiziranost, roditeljski pritisak i osobne standarde. Primijenjene su također adaptirana verzija Upitnika školskog samopoimanja “ Ja u školi” (Grgin i Lacković-Grgin, 1989.) i Skala ispitne anksioznosti (Kolić-Vehovec, 1988.). Rezultati su pokazali da daroviti gimnazijalci nisu uspješniji u školi od njihovih nedarovitih vršnjaka. Daroviti gimnazijalci su manje anksiozni u ispitnim situacijama od nedarovitih gimnazijalaca. Nisu nađene razlike u perfekcionizmu i akademskom samopoimanju između intelektualno darovitih i nedarovitih gimnazijalaca. Uspješniji gimnazijalci, bez obzira na darovitost, imaju više osobne standarde od manje uspješnih, te više opće samopoimanje i samopoimanje u prirodnim predmetima. Niti jedna ispitana varijabla nije značajano povezana s uspjehom u školi darovitih gimnazijalaca. Kod nedarovitih gimnazijalaca značajni prediktori uspješnosti su intelektualne sposobnosti i akademsko samopoimanje.

darovitost; perfekcionizam; ispitna anksioznost; akademsko samopoimanje

nije evidentirano

engleski

Perfectionism, test anxiety and academic self-concept of gifted high-school students

nije evidentirano

giftedness; perfectionism; test anxiety; academic self-concept

nije evidentirano

Podaci o izdanju

12 (5)

2003.

679-702-x

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Psihologija

Indeksiranost