Perfekcionizam, ispitna anksioznost i akademsko samopoimanje darovitih gimnazijalaca (CROSBI ID 118245)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Rončević, Barbara
hrvatski
Perfekcionizam, ispitna anksioznost i akademsko samopoimanje darovitih gimnazijalaca
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati razlike između intelektualno darovitih i nedarovitih gimnazijalaca u školskom uspjehu, perfekcionizmu, ispitnoj anksioznosti i akademskom samopoimanju, te utvrditi prediktore školske uspješnosti. U istraživanju je sudjelovalo 364 učenika drugih i trećih razreda dvije gimnazije u Rijeci. Za ispitivanje inteligencije korišten je Problemni test (Kulenović i Žebec, 1998.). Perfekcionizam je ispitan adaptiranom Skalom multidimenzionalnog perfekcionizma (Frost i sur., 1990.). Analiza skale pokazala je da mjeri četiri aspekta perfekcionizma: neurotski perfekcionizam, organiziranost, roditeljski pritisak i osobne standarde. Primijenjene su također adaptirana verzija Upitnika školskog samopoimanja “ Ja u školi” (Grgin i Lacković-Grgin, 1989.) i Skala ispitne anksioznosti (Kolić-Vehovec, 1988.). Rezultati su pokazali da daroviti gimnazijalci nisu uspješniji u školi od njihovih nedarovitih vršnjaka. Daroviti gimnazijalci su manje anksiozni u ispitnim situacijama od nedarovitih gimnazijalaca. Nisu nađene razlike u perfekcionizmu i akademskom samopoimanju između intelektualno darovitih i nedarovitih gimnazijalaca. Uspješniji gimnazijalci, bez obzira na darovitost, imaju više osobne standarde od manje uspješnih, te više opće samopoimanje i samopoimanje u prirodnim predmetima. Niti jedna ispitana varijabla nije značajano povezana s uspjehom u školi darovitih gimnazijalaca. Kod nedarovitih gimnazijalaca značajni prediktori uspješnosti su intelektualne sposobnosti i akademsko samopoimanje.
darovitost; perfekcionizam; ispitna anksioznost; akademsko samopoimanje
nije evidentirano
engleski
Perfectionism, test anxiety and academic self-concept of gifted high-school students
nije evidentirano
giftedness; perfectionism; test anxiety; academic self-concept
nije evidentirano
Podaci o izdanju
12 (5)
2003.
679-702-x
objavljeno
1330-0288