Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Procjena učinkovitosti obrazovnih sustava na osnovi učeničkih dostignuća: usporedba Finska - Njemačka (CROSBI ID 118050)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Domović, Vlatka ; Godler, Zlata Procjena učinkovitosti obrazovnih sustava na osnovi učeničkih dostignuća: usporedba Finska - Njemačka // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 14 (2005), 3; 439-458-x

Podaci o odgovornosti

Domović, Vlatka ; Godler, Zlata

hrvatski

Procjena učinkovitosti obrazovnih sustava na osnovi učeničkih dostignuća: usporedba Finska - Njemačka

U ovom se radu diskutiraju rezultati PISA istraživanja (Program for International Student Assessment) s posebnim naglaskom na usporedbi rezultata u Finskoj i Njemačkoj. Finski su učenici bili izrazito uspješni u sva tri ispitivana područja pismenosti – čitalačkoj, matematičkoj i prirodoznanstvenoj. Za razliku od toga, njemački su učenici u sva tri područja pismenosti postigli znatno niže rezultate od prosjeka 28 OECD zemalja uključenih u istraživanje. Rezultati PISA istraživanja ukazuju na to da je visoka kvaliteta obrazovnih postignuća usko vezana uz jednakost obrazovnih mogućnosti. S obzirom da je finski obrazovni sustav izgrađen tako da omogućuje visoku jednakost obrazovnih mogućnosti svim učenicima u devetogodišnjim komprehensivnim školama veliki postotak finskih učenika postiže kvalitetna obrazovna postignuća. Također, u Finskoj visoka jednakost obrazovnih mogućnosti uspijeva značajno smanjiti utjecaj obiteljskog socio-ekonomskog podrijetla učenika na njihova postignuća. Tome doprinosi i značajna autonomija škola i učitelja u prilagođavanju nacionalnog kurikuluma potrebama i interesima učenika, kao i kvalitetno obrazovanje nastavnika. Za razliku, karakteristika njemačkog obrazovnog sustava je vanjska diferencijacija u ranim dječjim godinama, t.j. nakon završenog četvrtog (u dvije njemačke države šestog) razreda, koja se vrši na osnovi postignutog školskog uspjeha, tj. ocjena prema kojima se određuje u kojoj će vrsti niže srednje škole djeca stjecati dalje obrazovanje. Također, s obzirom na nedovoljnu prisutnost jednakih obrazovnih mogućnosti, u Njemačkoj škole nisu u stanju smanjiti negativne utjecaje obiteljskog socio-ekonomskog podrijetla na učenička postignuća.

PISA - Programme for International Student Assessment; čitalačka; matematička i prirodnoznanstvena pismenost; obrazovni sustavi; obrazovna dostignuća

nije evidentirano

engleski

Educational Systems` Efficiency Evaluation on the Basis of Student Performance: Comparison Finland - Germany

nije evidentirano

PISA - Programme for International Student Assessment; reading; mathematical and scientific literacy; educational systems; educational effectivennes

nije evidentirano

Podaci o izdanju

14 (3)

2005.

439-458-x

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Pedagogija

Indeksiranost