Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 218865

Teorija kurikula, nacionalni obrazovni standard i katalozi znanja


Pastuović, Nikola
Teorija kurikula, nacionalni obrazovni standard i katalozi znanja // Metodika, 6 (2005), 11-22 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 218865 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Teorija kurikula, nacionalni obrazovni standard i katalozi znanja
(Curriculum Theory, National Educational Standards and Catalogues of Knowledge)

Autori
Pastuović, Nikola

Izvornik
Metodika (1332-7879) 6 (2005); 11-22

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
kurikul; obrazovni standardi; katalozi znanja; ključne kompetencije
(curriculum; educational standards; catalogues of knowledge; key competences)

Sažetak
U radu se problematizira koncept kataloga znanja i nacionalnog obrazovnog stndarda u svjetlu postavki i teorije kurikula. Utvrđuju se konceptualne sličnosti između kataloga znanja i pojma kurikula te odnos između kataloga znanja i obrazovnog standarda. Kako se obrazovni standardi uglavnom odnose na ishode obrazovanja, a ne na ulaze i proces u obrazovanju, značajno je pitanje razumijevanja ciljeva, odnosno ishoda obrazovanja. Oni se u suvremenoj Europi razumiju kao ključne kompetencije čijem se stjecanjem mladi i odrasli osposobljavaju za život u sve kompleksnijem društvu. Zato se kurikularne reforme provode polazeći od novih ključnih kompetencija, a ne od postojećih programa. Katalozi znanja, što su u Hrvatskoj preimenovani u Hrvatski nacionalni obrazovni standard, ne slijede metodologiju izrade kakva je uobičajena u razvijenim europskim zemljama. Mogući pozitivni učinci kataloga na rasterećenje i modernizacija postojećih programa ne bi trebali proizvesti dojam o izlišnosti kurikularne reforme koja polazi od novih ključnih kompetencija kakva je provedena u zemljama Europske unije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0100501

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Nikola Pastuović (autor)


Citiraj ovu publikaciju

Pastuović, Nikola
Teorija kurikula, nacionalni obrazovni standard i katalozi znanja // Metodika, 6 (2005), 11-22 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Pastuović, N. (2005) Teorija kurikula, nacionalni obrazovni standard i katalozi znanja. Metodika, 6, 11-22.
@article{article, author = {Pastuovi\'{c}, N.}, year = {2005}, pages = {11-22}, keywords = {kurikul, obrazovni standardi, katalozi znanja, klju\v{c}ne kompetencije}, journal = {Metodika}, volume = {6}, issn = {1332-7879}, title = {Teorija kurikula, nacionalni obrazovni standard i katalozi znanja}, keyword = {kurikul, obrazovni standardi, katalozi znanja, klju\v{c}ne kompetencije} }
@article{article, author = {Pastuovi\'{c}, N.}, year = {2005}, pages = {11-22}, keywords = {curriculum, educational standards, catalogues of knowledge, key competences}, journal = {Metodika}, volume = {6}, issn = {1332-7879}, title = {Curriculum Theory, National Educational Standards and Catalogues of Knowledge}, keyword = {curriculum, educational standards, catalogues of knowledge, key competences} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Contents pages in education
  • Educational Research Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font