Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Red sintaktičkih komponenata kao kontrastivni problem u nastavi stranih jezika (na primjeru hrvatskoga i slovenskoga) (CROSBI ID 511366)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Peti-Stantić, Anita ; Tirgušek, Matjeka Red sintaktičkih komponenata kao kontrastivni problem u nastavi stranih jezika (na primjeru hrvatskoga i slovenskoga) // Suvremena kretanja u nastavi stranih jezika : zbornik radova sa savjetovanja / Stolac, Diana ; Ivanetić, Nada ; Pritchard, Boris (ur.). Zagreb : Rijeka: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Graftrade, 2004. str. 385-396-x

Podaci o odgovornosti

Peti-Stantić, Anita ; Tirgušek, Matjeka

hrvatski

Red sintaktičkih komponenata kao kontrastivni problem u nastavi stranih jezika (na primjeru hrvatskoga i slovenskoga)

U referatu se, analizom modela uvrštavanja sintaktičkih komponenata u rečenicu, analizira odnos između jezične i komunikacijske kompetencije u procesu učenja stranoga jezika. Hrvatski i slovenski odabrani su zbog svoje genetske, tipološke i kontaktne srodnosti, a red riječi jedan je od najslabije opisanih problema sintaktičkoga opisa obaju jezika. U tu je svrhu među studentima (kojima je hrvatski materinji, a slovenski strani) provedeno istraživanje metodom upitnika. Dobiveni su rezultati osnova za tumačenje odnosa između razumijevanja modela uvrštavanja klitika i sposobnosti korištenja toga modela. Osnovni cilj istraživanja je pokazati ograničenja koja proizlaze iz strukture ponuđenih gramatičkih opisa reda riječi i upozoriti da je to ona vrsta lingvističkih informacija koje moraju biti uključene u učenje jezika. Upravo se zbog toga u radu ističe nužnost primjene funkcionalno usmjerene i na komunikacijskim načelima zasnovane nastave, jer je samo na taj način moguće postići stvarnu komunikacijsku kompetenciju.

red riječi; stilistika; pragmatika; jezična kompetencija; komunikacijska kompetencija

nije evidentirano

engleski

The order of syntactic components as a contrastive problem in foreign language teaching (on the example of Croatian and Slovenian languages)

nije evidentirano

word order; stylistics; pragmatics; language competence; communicative competence

nije evidentirano

Podaci o prilogu

385-396-x.

2004.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Suvremena kretanja u nastavi stranih jezika : zbornik radova sa savjetovanja

Stolac, Diana ; Ivanetić, Nada ; Pritchard, Boris

Zagreb : Rijeka: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Graftrade

953-6839-25-3

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija