Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Modeliranje održavanja brodskog porivnog sustava (CROSBI ID 342438)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Bukša, Ante Modeliranje održavanja brodskog porivnog sustava / Šegulja, Ivica (mentor); Rijeka, Pomorski fakultet u Rijeci, . 2005

Podaci o odgovornosti

Bukša, Ante

Šegulja, Ivica

hrvatski

Modeliranje održavanja brodskog porivnog sustava

Održavanje brodskog porivnog sustava temelji se na planu održavanja zasnovanog na podacima dobivenih od proizvođača. Koncepcija održavanja po vremenu ne predstavlja najdjelotvorniji način održavanja. Niz neplaniranih (slučajnih) kvarova porivnog stroja, koji se pojavljuju tijekom eksploatacije, pokazuju da je potrebno kombinirati i ostale pristupe održavanja. Najpouzdanija podloga za modeliranje održavanja je snimanje stanja vlastite opreme za vrijeme eksploatacije, a postiže se evidentiranjem kvarova, njihovih uzročnika i uvjeta u kojima su se dogodili. U radnji je opisano održavanje brodskih porivnih sustava koji obuhvaća sistem brodskog održavanja, pristupe brodskom održavanju i strukturu troškova. Prikazane su metode istraživanja pouzdanosti, brodski redudantni sustavi i moguća rješenja. Kroz analizu pojave kvarova i karakterističnih zakona hazardne funkcije definirane su raspodjele koje se često koriste u analizi kvarova tehničkih sustava. Weibullova raspodjela se, bez svake sumnje, najviše koristi u analizama pouzdanosti tehničkih sustava. To proističe iz njenog parametarskog karaktera i mogućnosti da se izborom odgovarajućih vrijednosti tih parametara protumače vrlo složeni zakoni slučajno promjenljivih veličina. Opisana je metoda za podešavanje i oblikovanje koncepta održavanja (MA-CAD) koja se temelji na eksploatacijskim podacima pogona. Metoda omogućava izradu koncepta održavanja porivnog sustava, uz traženu razinu sigurnosti i najniži LCC. Cilj istraživanja je predložiti znanstveno utemeljen postupak podešavanja (modeliranja) održavanja brodskog porivnog sustava. Istraživanje se temelji na izvornim podacima iz dnevnih izvještaja dizel-motornog porivnog sustava u vremenskom razdoblju od trinaest godina. Predloženi model sastoji se od dva dijela: brod i ured. Na brodu kontrolira se ponašanje pogona i izvještaj se šalje u ured. Ured na osnovi baze podataka vrši analizu i podešava (modelira) koncept održavanja. To se postiže funkcionalnim rastavljanjem i identifikacijom značajnih komponenti, analizom modova kvara, analizom pouzdanosti i nalizom rizika. Model se može primijeniti u brodarskim kompanijama za podešavanje koncepta održavanja za navedeni tip porivnog stroja. Isto tako, predloženi model može koristiti brodogradilištu za dizajniranje inicijalnog koncepta održavanja za novoizgrađene brodove i porivne sustave istog tipa.

Modeliranje; održavanje; brodski porivni sustav

nije evidentirano

engleski

The model of ship's propulsion system maintenance

nije evidentirano

Modeling; maintenance; ship's propulsion system

nije evidentirano

Podaci o izdanju

206

20.07.2005.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Pomorski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport