Prosocijalno i agresivno ponašanje djece predškolske dobi u odnosu na (ne)prihvaćenost u skupini vršnjaka (CROSBI ID 511189)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Raboteg-Šarić, Zora ; Maričić, Jelena
hrvatski
Prosocijalno i agresivno ponašanje djece predškolske dobi u odnosu na (ne)prihvaćenost u skupini vršnjaka
Cilj istraživanja bio je utvrditi na koji je način položaj djece u skupini vršnjaka predškolske dobi povezan s njihovim socijalnim ponašanjem i sociodemografskim obilježjima obitelji. U istraživanju su sudjelovala djeca prosječne dobi šest godina (N=292) koja pohađaju starije vrtićke i predškolske skupine dvaju zagrebačkih vrtića. Za mjerenje dječjeg sociometrijskog statusa primijenjen je Asherov postupak (Asher, 1979) pri čemu djeca na grafičkim skalama izražavaju svoje sviđanje/nesviđanje u odnosu na svako drugo dijete u grupi, a dječje prosocijalno i agresivno ponašanje procjenjivale su odgajateljice na PROS/AG skali (Žužul i Vlahović-Štetić, 1992). Prikupljeni su također i podaci o strukturi dječje obitelji, obrazovanju i zaposlenosti roditelja, dobi i spolu djece te o dužini pohađanja vrtića. Rezultati su pokazali da je dječje prosocijalno ponašanje statistički značajno povezano s višim sociometrijskim statusom, tj. prihvaćenošću u skupini vršnjaka, dok niži sociometrijski status imaju djeca koja se agresivno ponašaju. Od sociodemografskih varijabli jedino su veća naobrazba oca i zaposlenost majke povezane s višim sociometrijskog statusom. Uz to, djeca koja duže pohađaju vrtić imaju viši sociometrijski status, izraženije prosocijalno ponašanje i sklonija su pozitivnom procjenjivanju drugih. Rezultati općenito ukazuju na važnost poticanja razvoja pozitivnih oblika dječjeg ponašanja za prihvaćenost u skupini vršnjaka u predškolskoj dobi.
prosocijalno ponašanje; agresivno ponašanje; predškolska djeca; odnosi s vršnjacima
nije evidentirano
engleski
Preschool children's prosocial and aggressive behaviour in relation to peer acceptance
nije evidentirano
prosocial behaviour; aggressive behaviour; preschool children; peer relations
nije evidentirano
Podaci o prilogu
69-x.
2005.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Sažeci radova
Kolesarić, Vladimir
Osijek: Društvo psihologa Osijek
Podaci o skupu
Vrijednosti, odgovornosti i tolerancija u društvu koje se mijenja
poster
12.10.2005-15.10.2005
Osijek, Hrvatska