Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Analiza interakcije majka-dijete u spontanoj igri kod djece s perinatalnim oštećenjima mozga (CROSBI ID 342394)

Ocjenski rad | diplomski rad

Lulić, Sonja Analiza interakcije majka-dijete u spontanoj igri kod djece s perinatalnim oštećenjima mozga / Ljubešić, Marta (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2005

Podaci o odgovornosti

Lulić, Sonja

Ljubešić, Marta

hrvatski

Analiza interakcije majka-dijete u spontanoj igri kod djece s perinatalnim oštećenjima mozga

Dijete je primarno socijalno biće koje već u prvim danima života započinje interakciju sa svojom okolinom. Igra se odražava u velikom broju djetetovih socijalnih vještina. Značajna je za spoznajni i jezični razvoj djeteta. Svoju prvu igru dijete započinje s majkom i taj izbor nije slučajan. Majka je osjetljiva na djetetove signale i bez većih napora uspostavlja interakciju s djetetom. Prilikom stupanja u interakciju majka prilagođava svoje ponašanje mogućnostima djeteta, a time ona uspostavlja socioemotivnu vezanost koja je važna za djetetov cjelokupni razvoj te uspostavljanje emocionalnih veza s ostalim osobama iz njegove okoline. Sa logopedskog stanovišta posebna se važnost pripisuje simboličkoj igri. U istraživanjima simboličke igre istražuju se njezini pojedini aspekti i to u dijadičkim i trijadičkim relacijama. Situacije u kojima majka i dijete sudjeluju u zajedničkoj igri rekonstruiraju njima bliske i svakodnevne događaje. U ovom radu pokušalo se utvrditi parametre koji su važni za igrovnu aktivnost djeteta (interes za igračku, socijalna inicijativa, socijalna odgovorljivost, itd.) te one parametre koji djeluju na djetetovo ponašanje tijekom igre a dolaze od roditelja (direktivnost, kontrola, poticanje, itd.). Uzimajući u obzir navedeno procjenjivala se i njihova zajednička igra. U istraživanju je sudjelovalo 14 djece sa svojim majkama. Radilo se o djeci s perinatalnim oštećenjima mozga i njihovim majkama, a bila su podijeljena u 4 skupine s obzirom na mentalnu dob. Igra djece i majki snimana je video kamerom u prostorijama Laboratorija za razvojnu neurolingvistiku u Zagrebu te na osnovu navedenih snimki i analizirana. Obilježja igre bila su povezana s mentalnom dobi i obilježjima komunikacijskog razvoja djeteta.

simbolička igra; interakcija majka-dijete; perinatalno oštećenje mozga

nije evidentirano

engleski

Analysis of mother-child interaction in spontaneous play with in children with perinatal brain injuries

nije evidentirano

symbolic play; mother-child interaction; perinatal brain injuries

nije evidentirano

Podaci o izdanju

76

17.10.2005.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Demografija