Učenički uradak u matematici - doprinos stavova i matematičke anksioznosti (CROSBI ID 511077)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Vlahović-Štetić, Vesna ; Rovan, Daria ; Arambašić, Lidija
hrvatski
Učenički uradak u matematici - doprinos stavova i matematičke anksioznosti
Stavovi roditelja, posebice majki, prema obrazovanju mogu djelovati na stavove djece i dječji uradak. Istraživanja, ovisno o dobi djece pokazuju neke razlike u uratku između djevojčica i dječaka, a razlike su izrazitije ukoliko se ispituju učenički stavovi i vjerovanja o matematici. Pretpostavljamo da su u podlozi rezultata djevojčica i dječaka različiti modeli roditeljskog utjecaja. Ovim istraživanjem željeli smo ispitati međusobne odnose stavova djece i njihovih majki prema matematici, dječjeg uspjeha u matematici i njihove matematičke anksioznosti. Posebno konstruiranim skalama stavova i matematičke anksioznosti ispitano je 125 učenika viših razreda osnovne škole, prikupljene su njihove školske ocjene iz matematike, te skalom stavova prema matematici ispitane njihove majke. U skladu s postavljenim modelom provedene su regresijske analize za cijeli uzorak i posebno za učenice i učenike. Na ukupnom uzorku pokazano je da je stav majke značajan prediktor ocjena i stavova učenika, a stav učenika je značajan prediktor matematičke anksioznosti. Kod dječaka značajnim se pokazao samo stav prema matematici za predikciju anksioznosti. Kod djevojčica stavovi majke su značajni za predikciju ocjena i stavova učenica prema matematici, stavovi učenica predviđaju anksioznost, a ona je ujedno prediktor ocjene. Na temelju dobivenih rezultata može se pretpostaviti model odnosa ispitanih varijabli, ali i zaključivati koje varijable djeluju na dječji uradak u matematici (prvenstveno uradak djevojčica) te u skladu s tim razviti odgovarajuće stručne intervencije.
stavovi prema matematici; matematička anksioznost
nije evidentirano
engleski
Students' achievement in mathematics - contribution of attitudes and math anxiety
nije evidentirano
attitudes toward math; math anxiety
nije evidentirano
Podaci o prilogu
75-x.
2003.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
XVI. Dani Ramira Bujasa
Bratko, Denis ; Kolesarić, Vladimir ; Maslić Seršić Darja
Zagreb: Naklada Slap
Podaci o skupu
XVI Dani Ramira Bujasa
predavanje
11.12.2003-13.12.2003
Zagreb, Hrvatska