Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 216530

Ispitivanje jezičnih sposobnosti primjenom BELT testa


Šimić, Ivana; Mustapić, Maja
Ispitivanje jezičnih sposobnosti primjenom BELT testa // 3. kongres logopeda Hrvatske Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj dijagnostici i terapiji
Dubrovnik, Hrvatska, 2005. (poster, domaća recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 216530 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ispitivanje jezičnih sposobnosti primjenom BELT testa
(Examining language skills by the application of BLES)

Autori
Šimić, Ivana ; Mustapić, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Skup
3. kongres logopeda Hrvatske Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj dijagnostici i terapiji

Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 28.9.-1.10.2005

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
morfologija; sintaksa; BLES test
(morphology; syntax; BLES test)

Sažetak
Svaka dobra logopedska terapija započinje s još boljom dijagnostikom. A, što ako nema standardiziranih testova koji bi omogućili kvalitetnu dijagnostiku jezika i govora? U Bosni i Hercegovini, u odnosu na njoj susjedne zemlje, izrada ili prilagodba i standardizacija već postojećih jezično-govornih testova je posebno zahtijevan postupak. Posljednjih par godina, uz poticaj Međunarodne zajednice sve se više naglašava važnost zaštite prava djeteta i obitelji, te važnost razvoja dijagnostičkog kriterija za svaki aspekt djetetova razvoja. Godine 1997. započinje projekt pod nazivom Bosnian Speech and Hearing Project koji je obuhvatio svu slušno oštećenu djecu Bosne i Hercegovine. Ispitni materijal Bosnian Expressive Language Test (BELT, ) nastao kao produkt projekta, nikada u potpunosti nije pronašao svoju pravu primjenu u logopedskim kabinetima BiH-a. Iako BELT sustavno ispituje sintaksu i morfologiju u djece od 3 do 11 godina, njegova primjena u kliničkome radu i znanstvenim istraživanjima vrlo su skromna. U ovom radu, materijalom prilagođenim hrvatskom jeziku ispitat će se 3 skupine djece: slušno oštećena djeca, institucionalizirana djeca, te djeca uredna razvoja iz Mostara i Zagreba, te će se na dobivenim rezultatima prikazati sve različitosti i sličnosti u usvajanju morfologije i sintakse hrvatskoga jezika. Preliminarni rezultati su podloga opsežnijem ispitivanju u cilju standardizacije navedenog ispitnog materijala.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Demografija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0013002

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju

Šimić, Ivana; Mustapić, Maja
Ispitivanje jezičnih sposobnosti primjenom BELT testa // 3. kongres logopeda Hrvatske Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj dijagnostici i terapiji
Dubrovnik, Hrvatska, 2005. (poster, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
Šimić, I. & Mustapić, M. (2005) Ispitivanje jezičnih sposobnosti primjenom BELT testa. U: 3. kongres logopeda Hrvatske Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj dijagnostici i terapiji.
@article{article, year = {2005}, keywords = {morphology, syntax, BLES test}, title = {Examining language skills by the application of BLES}, keyword = {morphology, syntax, BLES test}, publisherplace = {Dubrovnik, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font