Roditelji kao medijski odgajatelji: komunikacija djece i roditelja o medijskim sadržajima (CROSBI ID 31619)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Ilišin, Vlasta
hrvatski
Roditelji kao medijski odgajatelji: komunikacija djece i roditelja o medijskim sadržajima
U ovom prilogu analizira se komunikacija djece s vršnjacima i roditeljima o medijskim sadržajima. Podaci su prikupljeni u istraživanju uloge medija u svakodnevnom životu djece u Hrvatskoj koje je provedeno 2000. godine na uzorku od 1000 učenika osnovne škole u dobi od 10 do 14 godina. Komunikacija djece i roditelja o medijskim sadržajima koristi se kao indikator ponašanja roditelja kao medijskih odgajatelja. Ustanovljeno je da je korištenje medija – uz druženje s prijateljima – najučestalija aktivnost djece u njihovu slobodnom vremenu. Istodobno je, pak, utvrđeno da učestalost razgovora o medijskim sadržajima (filmovima, glazbi i knjigama) nije sukladna učestalosti korištenja medija. Točnije, u komunikaciji djece s vršnjacima ta je tema razgovora najprisutnija, no u komunikaciji s roditeljima ona je osrednje zastupljena. Pritom su registrirane i vrlo male varijacije, poglavito s obzirom na dob i školski uspjeh djece. Neočekivan je nalaz da stupanj obrazovanja roditelja ne utječe na korištenje medija od strane djece niti na komunikaciju o medijskim sadržajima. Ta tendencija sugerira da roditelji nisu preuzeli ulogu medijskih odgajatelja, ili bar ne u mjeri u kojoj se to od njih očekuje.
Djeca, roditelji, medijski odgajatelji, komunikacija, medijski sadržaji, Hrvatska
nije evidentirano
engleski
Parents as Media Educators: Communication of Children and Parents about Media Contents
nije evidentirano
Children, parents, media educators, communication, media contents, Croatia
nije evidentirano
Podaci o prilogu
131-152-x.
objavljeno
Podaci o knjizi
Medijska pismenost i civilno društvo
Zgrabljić Rotar, Nada
Sarajevo: Mediacentar
2005.
9958-9417-3-2