Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Poimanje uloge obrazovanja i obrazovnih institucija u osobnom i društvenom napretku (CROSBI ID 117471)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Bouillet, Dejana Poimanje uloge obrazovanja i obrazovnih institucija u osobnom i društvenom napretku // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 7 (2005), 2(10); 195-213-x

Podaci o odgovornosti

Bouillet, Dejana

hrvatski

Poimanje uloge obrazovanja i obrazovnih institucija u osobnom i društvenom napretku

Rad je usmjeren analizi različitih aspekata poimanja obrazovanja u ukupnom društvenom kontekstu, s ciljem spoznavanja načina na koji mlade i odrasle osobe percipiraju potencijale ovoga segmenta društvenog i osobnog razvoja. Analiza se temelji na dijelu rezultata istraživanja &raquo ; ; ; ; Mladi i europski integracijski procesi&laquo ; ; ; ; Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu, a provedena je na reprezentativnom uzorku od 672 mladih i 287 odraslih ispitanika (N=959). Pokazalo se da je poimanje uloge obrazovanja i obrazovanosti u postizanju cijenjenog društvenog statusa odgovarajuća, a uočeno je podcjenjivanje uloge obrazovnih institucija u procesima društvenih promjena i veće demokratičnosti društvenog okružja. U tom kontekstu, mlade osobe obrazovanju i obrazovnim institucijama u procesima osobnog i društvenog napretka pridaju značajniju ulogu kada se radi o interesu za obrazovanje, o emocionalnom odnosu spram načina školovanja i upisa u srednje, više i visoke škole i o pozicioniranju obrazovanja i obrazovnog sustava na ljestvici društvenih problema i problema mladih. S druge strane, odrasle su osobe svjesnije uloge obrazovnih institucija u odgoju i obrazovanju za aktivno građanstvo i ljudska prava. Posredno, rezultati provedene analize upućuju na potrebu značajnijih promjena u odgojno-obrazovnom sustavu, koje bi u većoj mjeri pridonijele razvoju društva, odgoju i obrazovanju za ljudska prava i aktivno građanstvo.

aktivno građanstvo; ljudska prava; obrazovanje; razvoj

nije evidentirano

engleski

The understanding of role of education and educational institution in personal and social progress

nije evidentirano

active citizenship; human rights; education; development

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7 (2(10))

2005.

195-213-x

objavljeno

1332-0513

Povezanost rada

Sociologija