Neke strategije samoregulirajuće motivacije kao prediktor akademske prokrastinacije u školskom kontekstu (CROSBI ID 342281)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Jurić, Daniel
Rimac, Ivan
hrvatski
Neke strategije samoregulirajuće motivacije kao prediktor akademske prokrastinacije u školskom kontekstu
U radu se najprije razmatraju psihometrijska svojstva skale izbjegavajućih reakcija (mjere prokrastinacije) i pet skala strategija samoregulirajuće motivacije, primjenom konfirmatorne faktorske analize strukturalnim modeliranjem linearnim jednadžbama. Skala izbjegavajućih reakcija pokazuje visoku pouzdanost, valjanost, ekonomičnost i odgovara tau-ekvivalentnom mjernom modelu. Nadalje, postavlja se parametrizacija alternativnog mjernog modela i predložen je niz postupaka kako bi se procijenila MTMM matrica u neuravnoteženim nacrtima. Potonji je model demonstriran na skalama samoregulirajuće motivacije. Mjera prokrastinacije i mjera samoregulacije pokazale su visoku divergentnu i zadovoljavajuću konvergentnu valjanost. Također, predlaže se alternativno viđenje pouzdanosti na osnovi definiranog MTMM modela. Temeljem rezultata odbacuje se osnovna pretpostavka samoregulacijskih teorija motivacije kako primjena određene strategije samoregulacije nužno povećava uključivanje u aktivnost i smanjuje odgađanje izvršavanja zadatka. Pokazuje se kako je odgađanje povezano uz specifične samoregulacijske strategije te je posebno negativno povezano uz Nagovaranje na savladavanje i Povećavanje interesa, koje u određenoj mjeri odražavaju ciljnu orijentaciju prema zadatku, dok je pozitivna veza ostvarena s Nagovaranjem na izvedbu. U znatnoj se mjeri problematizira koncept adaptivnog/neadaptivnog motivacijskog obrasca i predlaže se prošireno tumačenje hipoteze intrapersonalne dileme. Razmatraju se i obrazovne implikacije provedenog istraživanja.
prokrastinacija; samoregulacija; strukturalno modeliranje; višeosobinski-višemetodski pristup (MTMM)
nije evidentirano
engleski
Some self-regulation strategies as predictors of academic procrastination in school context
nije evidentirano
procrastination; self-regulation; structural equation modelling; multitrait-multimethod (MTMM)
nije evidentirano
Podaci o izdanju
124
11.11.2004.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatski studiji
Zagreb