Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

KVANTITATIVNA PRIMJENA SERVQUAL MODELA U HOTELSKOJ INDUSTRIJI (CROSBI ID 117219)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Marković, Suzana KVANTITATIVNA PRIMJENA SERVQUAL MODELA U HOTELSKOJ INDUSTRIJI // Tourism and hospitality management, 11 (2005), 1; 179-191-x

Podaci o odgovornosti

Marković, Suzana

hrvatski

KVANTITATIVNA PRIMJENA SERVQUAL MODELA U HOTELSKOJ INDUSTRIJI

U radu se prikazuju rezultati kvantitativne primjene SERVQUAL modela (Parasuraman et al., 1988) u hotelskoj industriji. Istraživanje je provedeno za vrijeme Božićnih i Novogodišnjih prazniks 2001/2002. godine u šesnaest hotela Opatijske rivijere na stratificiranom slučajnom uzorku (N=401) hotelskih gostiju. Rezultati kvantitativne primjene SERVQUAL modela u hotelskoj industriji pokazuju da su očekivanja hotelskih gostiju veća od njihove percepcije. To ukazuje na postojanje negativnog SERVQUAL jaza. Rezultati faktorske analize ukazuju na čistu faktorsku strukturu uz relativno visoke faktorske koeficijente. Trodimenzionalno rješenje ljestvice očekivanja rezultira sljedećim faktorima: pouzdanost, susretljivost i stručnost hotelskog osoblja, pouzdanost i kvaliteta fizičkog izgleda. Osim faktorske analize, provedena je i analiza pouzdanosti, te izračunata složena pouzdanost te konstrukcije. Rezultati pokazuju da svi faktori premašuju preporučenu razinu 0.50 (Hair et al., 1995), rangirajući se od 0.77 do 0.96. Alpha koeficijent za ljestvicu očekivanja (Expectations) iznosi 0.8246, dok je za ljestvicu percepcije (Perceptions)nešto veći i iznosi 0.9243. Dakle, istraživanje je pokazalo da je SERVQUAL instrument, korišten u ovom istraživanju, visoko pouzdan. Međutim, potrebna je i daljnja prilagodba i provjera instrumenta za ispitivanje, što uključuje i testiranje valjanosti instrumenta.

kvaliteta usluga; mjerenje; SERVQUAL; faktorska analiza; hotelska industrija

nije evidentirano

engleski

QUANTITATIVE APPLICATION OF SERVQUAL MODEL IN THE HOTEL INDUSTRY

nije evidentirano

Service Quality; Measurement; SERVQUAL; Factor Analysis; Hotel Industry

nije evidentirano

Podaci o izdanju

11 (1)

2005.

179-191-x

objavljeno

1330-7533

Povezanost rada

Ekonomija

Indeksiranost