Povezanost agresivnosti i sociometrijskog statusa srednjoškolaca (CROSBI ID 342221)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Rajhvajn, Linda
Kamenov, Željka
hrvatski
Povezanost agresivnosti i sociometrijskog statusa srednjoškolaca
Kako se većina dosadašnjih istraživanja usmjerila na povezanost agresije i socijalnog statusa u osnovnoškolskoj i predškolskoj dobi, cilj našeg istraživanja bio je provjeriti koliko je agresivnost adolescenata povezana s njihovim sociometrijskim statusom i emocionalnim odnosom prema vršnjacima. U tu svrhu, provjeravali smo dva problema – postoji li povezanost agresivnog ponašanja sa sociometrijskim statusom i s emocionalnim odnosom srednjoškolaca te postoji li spolna razlika u toj povezanosti. Sudionici ovog istraživanja bili su učenici drugih razreda srednjih stručnih škola grada Zagreba (Škole za tekstil, kožu i dizajn, Strojarske tehničke škole Fausta Vrančića te Ugostiteljsko-turističkog učilišta). Kako bismo provjerili agresivnost sudionika, koristili smo Upitnik agresivnosti A-87, dok smo njihov sociometrijski status i emocionalni odnos mjerili tehnikom skalne procjene. Dobiveni rezultati su pokazali kako nema statistički značajne povezanosti između agresivnosti i sociometrijskog statusa u razdoblju adolescencije, dok su rezultati potvrdili nisku negativnu povezanost između agresivnosti i emocionalnog odnosa. Što se tiče spolnih razlika, potvrđeno je kako mladići koji više izražavaju svoju agresiju imaju negativniji emocionalni odnos prema svojim vršnjacima, dok se agresivno ponašanje djevojaka nije pokazalo povezanim s njihovim emocionalnim odnosom.
agresivnost; agresivno ponašanje; sociometrijski status; emocionalni odnos
nije evidentirano
engleski
Relation between high-school students' aggressiveness and sociometric status
nije evidentirano
aggressiveness; aggressive behavior; sociometric status
nije evidentirano
Podaci o izdanju
45
22.12.2004.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb