Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 213432

Razvoj i potrebe djeteta u kontekstu udomiteljstva


Keresteš, Gordana; Brajša-Žganec, Andreja; Žic Grgat, Blanka
Razvoj i potrebe djeteta u kontekstu udomiteljstva // Udomiteljstvo: skrb o djeci izvan vlastite obitelji : priručnik za edukaciju stručnjaka / Brajša-Žganec, Andreja ; Keresteš, Gordana ; Kuterovac Jagodić, Gordana (ur.).
Zagreb: Udruga za inicijative u socijalnoj politici, 2005. str. 43-73


Naslov
Razvoj i potrebe djeteta u kontekstu udomiteljstva
(Development and the needs of a child in the context of foster care)

Autori
Keresteš, Gordana ; Brajša-Žganec, Andreja ; Žic Grgat, Blanka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
Udomiteljstvo: skrb o djeci izvan vlastite obitelji : priručnik za edukaciju stručnjaka

Urednik/ci
Brajša-Žganec, Andreja ; Keresteš, Gordana ; Kuterovac Jagodić, Gordana

Izdavač
Udruga za inicijative u socijalnoj politici

Grad
Zagreb

Godina
2005

Raspon stranica
43-73

ISBN
953-6917-05-X

Ključne riječi
Razvoj u djetinjstvu i adolescenciji, fizički razvoj, intelektualni razvoj, socioemocionalni razvoj
(Development in childhood and adolescence, physical development, intellectual development, socio- emotional development)

Sažetak
Kvalitetna udomiteljska skrb neostvariva je bez poznavanja uobičajenog načina ponašanja i doživljavanja djece određene dobi te očekivanih promjena do kojih dolazi u pojedinim razdobljima razvoja, ali isto tako i bez uvažavanja individualnih razlika u razvoju i specifičnih potreba svakog djeteta. U ovom poglavlju prikazan je razvoj djeteta od začeća do adolescencije, s posebnim naglaskom na onim područjima razvoja koja su u kontekstu udomiteljstva od najveće važnosti: razvoj privrženosti djeteta osobama koje o njemu brinu, reakcije na odvajanje od bliskih osoba te razvoj pojma o sebi i izgradnja vlastitog identiteta. Na početku poglavlja određena su razdoblja razvoja u djetinjstvu i adolescenciji te su objašnjena temeljna načela razvoja, čije poznavanje omogućuje potpunije razumijevanje razvojnih promjena čijem je opisu posvećen najveći dio poglavlja. Prikaz promjena u ponašanju, doživljavanju i sposobnostima do kojih dolazi s porastom djetetove dobi organiziran je kronološki, odnosno podijeljen u pet razdoblja definiranih na početku poglavlja: prenatalno, dojenačku dob, rano djetinjstvo, srednje djetinjstvo i adolescenciju. Najprije je kratko opisana prenatalna faza, pri čemu su najviše istaknuti mogući rizici u tom osjetljivom razdoblju, kao i njihov utjecaj na razvoj nakon rođenja. Za kasnije razvojne faze prikazane su najznačajnije promjene u području tjelesnog, motoričkog, perceptivnog, intelektualnog, jezičnog, emocionalnog i socijalnog razvoja. Nakon opisa razvojnih promjena navedeni su razvojni zadaci za koje se očekuje da ih dijete određene dobi ostvari. Poglavlje završava razmatranjem specifičnih potreba djece u svakom razdoblju razvoja, kao i onih koje su prisutne u svim fazama razvoja. Zadovoljavanje djetetovih temeljnih potreba nužan je uvjet zdravog i skladnog razvoja, a njihovo nezadovoljavanje, koje je često prisutno kod djece koja dolaze u udomiteljsku skrb, taj razvoj ozbiljno ugrožava.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0130469
0194102

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb,
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb