Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Fonetička poduka u nastavi njemačkog kao stranog jezika (CROSBI ID 342202)

Ocjenski rad | diplomski rad

Ohnec, Vanja Fonetička poduka u nastavi njemačkog kao stranog jezika / Hausler, Maja (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2005

Podaci o odgovornosti

Ohnec, Vanja

Hausler, Maja

hrvatski

Fonetička poduka u nastavi njemačkog kao stranog jezika

U slijedu zapostavljenosti podučavanja izgovora 70ih i 80ih godina, hrvatski udžbenici njemačkog jezika za početnike još uvijek ne sadrže fonetički nastavni materijal, premda su teoretičari od tada ukazali na socijalnu dimenziju izgovora i na važnost izgovora za adekvatnu komunikaciju stranim jezikom. Za ovaj rad autorica je istraživala izgovor učenika njemačkog kao stranog jezika koji nisu imali fonetsku poduku da bi ustanovila u kojoj su mjeri učenici spontano i bez osvješćivanja usvojili pravilan izgovor nekih njemačkih glasova, i to zaobljenih vokala (glasova ü i ö), te frikativa (glasova ich i ach). Provjeravala je izgovor polaznika 1, 3, 5. i 7. stupnja tečajeva škole za strane jezike. Rezultate je obradila programom za dobivanje spektrografskog prikaza. Na tim prikazima vidljiv je određeni napredak u izgovoru zaobljenih vokala, no različito za ü i ö: učenici koji uče dulje bolje izgovaraju vokal ü nego vokal ö. No spektrografski prikaz frikativa ich i ach pokazuje vrlo malo razlika između onih koji uče dulje i onih koji uče kraće vrijeme. Jedan od razloga da je učenicima teže svladati razliku između glasova ich i ach i pravilan izgovor tih glasova po mišljenju autorice mogla bi biti i činjenica da oba glasa imaju isti grafem, naime ch. Kako je istraživanje kod učenika pokazalo nedostatke u izgovoru nekih glasova specifičnih za njemački jezik, autorica zaključuje da je u nastavi njemačkog jezika za početnike potrebna fonetska poduka, jer inače učenici ne mogu steći pravilan izgovor. Na kraju rada autorica navodi kriterije koje moraju zadovoljavati fonetički didaktički materijali i daje primjere vježbi za razvijanje pravilnog izgovora koje je sama koncipirala na temelju jezičnog materijala i situacija u hrvatskim udžbenicima njemačkog jezika za početnike koji se trenutno kod nas koriste.

nastava stranog jezika; njemački jezik; izgovor

nije evidentirano

engleski

Teaching Pronunciation of German as a Foreign Language

nije evidentirano

teaching foreign languages; German language; prononciation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

47

20.04.2005.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija