Svjesnost i učenje (stranog) jezika (CROSBI ID 117143)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bagarić, Vesna
hrvatski
Svjesnost i učenje (stranog) jezika
Pitanje značenja i uloge svjesnosti u procesu učenja i usvajanja (stranog) jezika jedno je od ključnih pitanja na koje teoretičari nastave (stranih) jezika već desetljećima pokušavaju naći odgovor u empirijskim istraživanjima. U tom pogledu u zadnjih je desetak godina postignut značajan napredak. Naime, mnoge studije potvrđuju pozitivan utjecaj postojanja svjesnosti o jeziku kod učenika i/ili načina poučavanja usmjerenog na aktiviranje svjesnosti o jezičnim fenomenima na uspjeh u učenju jezika (npr. Green i Hecht, 1992 ; Fotos, 1993 ; De Keyser, 1994, 1995 ; Schmidt, 1994, 1995 ; Leow, 1997, 2000 ; Bagarić, 2001 itd.). Cilj ovoga rada je dati kratki pregled stavova i diskusija vezanih uz navedeno pitanje. Namjera nam je nastavnicima (stranoga) jezika pružiti svojevrsnu orijentaciju u njihovim razmišljanjima o tome što se pod pojmom svjesnosti zapravo misli, zašto je svjesnost važna u učenju (stranoga) jezika i zašto ju je, i u kojoj mjeri, potrebno poticati.
jezična svjesnost; implicitno i eksplicitno učenje/poučavanje/znanje
nije evidentirano
engleski
Awareness and (foreign)language learning
nije evidentirano
language awareness; implicit and explicit learning/teaching/knowledge
nije evidentirano