Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Vremenska obrada i čitanje (CROSBI ID 117119)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Ivšac, Jasmina Vremenska obrada i čitanje // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 41 (2005), 1; 27-36-x

Podaci o odgovornosti

Ivšac, Jasmina

hrvatski

Vremenska obrada i čitanje

Brojni su podaci prema kojima u djece s jezičnim teškoćama, teškoćama i poremećajem čitanja i pisanja postoje problemi u području vremenske obrade (Tallal, 1993., Stein, 1994.). Cilj je rada dobivanje uvida u obilježja vremenske obrade jednostavnih akustičkih i vizualnih podražaja putem tzv. negovornih auditivnih zadataka (non-speech auditory tasks), te njihova odnosa s jezičnim vještinama. Za potrebe ovog istraživanja konstruiran je uređaj kojim se nastojao dobiti uvid u spomenutu obradu. Pretpostavka je da bi dobiveni rezultati mogli poslužiti kao pomoć u dijagnostičkom procesu. Uređajem se procjenjuje vizualna i auditivna obrada zasebno i to na osnovi bilježenja najkraćega vremenskoga razmaka između prezentiranih podražaja kojega ispitanik postiže u prvoj minuti testiranja. Uspjeh na zadacima vizualne i auditivne obrade stavljen je u odnos s varijablama čitanja (brzina čitanja i razumijevanje pročitanoga). Korelacija vizualne i auditivne obrade nije statistički značajna dok je statistički značajna povezanost između varijabli koje se odnose na auditivnu obradu i izvedbu na zadacima koji procjenjuju vještinu čitanja. Niti povezanost između vizualne obrade i vještine čitanja nije statistički značajna. U trenutku kada je dječje čitanje automatizirano (ispitanici su učenici trećih razreda redovne osnovne škole, prosječne dobi 9 godina i 2 mjeseca, N=60) znatno se manje oslanjaju na vizualnu kontrolu, a koriste jezično znanje kao dominantni pristup za čitanje. S obzirom na navedene rezultate moguće je da vremenska obrada u određenome periodu ima presudnu ulogu za uspjeh na zadacima kojima se procjenjuje vještina čitanja. Rašlambom rezultata vremenske obrade i čitanja u djece koja su bila neuspješna u njihovu izvođenju, pokazala se opravdanom sumnja na postojanje poremećaja čitanja u tih ispitanika. Ključne riječi: auditivna i vizualna brza vremenska obrada, vještina čitanja, pokazatelji disleksije

auditivna i vizualna brza vremenska obrada; vještina čitanja; pokazatelji disleksije

nije evidentirano

engleski

Temporal processing and literacy

nije evidentirano

auditive; visual temporal processing; reading skills; indicators of dyslexia

nije evidentirano

Podaci o izdanju

41 (1)

2005.

27-36-x

objavljeno

1331-3010

Povezanost rada

Demografija

Indeksiranost