Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Velepetori model, ličnost djece i adolescenata i redoslijed rođenja: samoprocjene i procjene roditelja (CROSBI ID 342156)

Ocjenski rad | diplomski rad

Plaskur, Adrijana Velepetori model, ličnost djece i adolescenata i redoslijed rođenja: samoprocjene i procjene roditelja / Mlačić, Boris (mentor); Zagreb, Hrvatski studiji, . 2004

Podaci o odgovornosti

Plaskur, Adrijana

Mlačić, Boris

hrvatski

Velepetori model, ličnost djece i adolescenata i redoslijed rođenja: samoprocjene i procjene roditelja

Cilj ovoga diplomskog rada bio je provjeriti faktorsku strukturu instrumenta IPIP 50 Junior, namijenjenog mjerenju dimenzija ličnosti iz Velepetorog modela, pri samoprocjenama djece i adolescenata te procjenama roditelja. Također, pokušalo se provjeriti postojanje povezanosti različitog redoslijeda rođenja u obitelji i pet dimenzija ličnosti prema Velepetorom modelu (Ekstraverzija, Ugodnost, Savjesnost, Emocionalna stabilnost i Intelekt), u ovisnosti o spolu i dobi. Za mjerenje Big Five dimenzija ličnosti upotrijebljen je instrument IPIP 50 Junior, a ispitivali su se rezultati na Big Five dimenzijama ličnosti pri samoprocjenama djece i adolescenata starosne dobi od 8 do 19 godina (N = 1704). Djecu i adolescente procjenjivali su i njihovi roditelji (N = 1474). Povezanost redoslijeda rođenja i Big Five dimenzija ličnosti provjeravala se u odnosu na postavke &laquo ; ; Born to rebel&raquo ; ; teorije redoslijeda rođenja Franka J. Sullowaya (1996). Faktorskim analizama samoprocjena djece i adolescenata te procjenama roditelja ekstrahirana je stabilna peterofaktorska struktura ličnosti koja ukazuje na sličnost strukture ličnosti djece i adolescenata, strukturi ličnosti ljudi odrasle dobi. Također, utvrđena je statistički značajna razlika između samoprocjena djece i adolescenata te procjena roditelja u rezultatima na dimenzijama ličnosti iz Velepetorog modela, u smjeru poželjnijih roditeljskih procjena na četiri dimenzije Big Five modela, osim u dimenziji Savjesnosti u kojoj su djeca i adolescenti pri samoprocjenama izrazili statistički značajno veći stupanj, u odnosu na procjene roditelja. Ispitivanje povezanosti redoslijeda rođenja i osobina ličnosti nije potvrdilo postavke &laquo ; ; Born to rebel&raquo ; ; teorije redoslijeda rođenja Franka J. Sullowaya (1996). Naime, pri samoprocjenama djece i adolescenata, redoslijed rođenja statistički značajno utjecao je na rezultate na dimenzijama Emocionalne stabilnosti i Intelekta, ali u smjeru suprotnom od onog koji je predvidio Sulloway (1996). Međutim, pri procjenama roditelja, redoslijed rođenja statistički značajno utjecao je na rezultate na dimenzijama Ekstraverzije i Ugodnosti kojima su djelomično potvrđene postavke &laquo ; ; Born to rebel&raquo ; ; teorije. Pri samoprocjenama djece i adolescenata, dob je statistički značajno utjecala na rezultate na dimenzijama Ekstraverzije, Savjesnosti i Emocionalne stabinosti, dok je pri procjenama roditelja statistički značajno utjecala na rezultate na dimenziji Ugodnosti. Spol se pokazao varijablom koja, u odnosu na redoslijed rođenja i dob, u najvećoj mjeri određuje razlike u osobinama ličnosti iz Velepetorog modela. Naime, pri samoprocjenama djece i adolecenata spol je statistički značajno utjecao na rezultate na četiri Big Five dimenzije ličnosti, izuzev Intelekta, dok je pri procjenama roditelja statistički značajno utjecao na rezultate na svih pet dimenzija ličnosti Velepetorog modela.

velepetori model; redoslijed rođenja; ličnost djece i adolescenata; samoprocjene i procjene roditelja

nije evidentirano

engleski

Big-Five model, child and adolescent personality and birth order: self and parental ratings

nije evidentirano

Big-Five model; birth order; child and adolescent personality; self and parental ratings

nije evidentirano

Podaci o izdanju

85

07.10.2004.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatski studiji

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija