Model rješavanja problema parkiranja u gradskim središtima (CROSBI ID 342150)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Luburić, Grgo
Golubić, Jasna
hrvatski
Model rješavanja problema parkiranja u gradskim središtima
Problem parkiranja u gradskim sredistima uzrokovan je prevelikom koncentracijom radnih mjesta u malom prostoru, nekontroliranom uporabom automobila te ogranicenjima u ukupnom prometnom sustavu. Slozenost rjesavanja problema parkiranja uvjetovana je stalnim porastom broja stanovnika na sirem gradskom podrucju, radnih mjesta u gradskom sredistu i porastom ukupnog broja automobila s jedne, te ogranicenjima u parkiralisnim kapacitetima, ali i kapacitetima ukupnog prometnog sustava s druge strane. Temeljni je cilj provodenja istrazivanja da se dugorocnim sagledavanjem svih faktora koji utjecu na problem parkiranja ukaze na potrebu i mehanizme uklanjanja generatora problema, ali i da se zbog dugorocnog karaktera promjena koje je potrebno izvrsiti, ukaze i na potrebu integriranja svih modova putovanja, potrebu poticanja nemotoriziranih nacina putovanja, daljnjeg razvoja javnog prijevoza, ali i na nuznost maksimalnog iskoristenja postojecih parkiralisnih kapaciteta kao neophodnog koraka u svim fazama rjesavanja problema. Upravo zbog slozenosti problema, Model rjesavanja problema parkiranja u gradskom sredistu zasnovan je i analiziran na Teoriji sustava, posebice holistickom pristupu, koji su u radu detaljno obradeni. Metodoloski postupak utvrdivanja optimalnog modela rezima parkiranja u gradskim sredistima, promatra parkiranje kao fiinkcionalni element putovanja, kao dio prometnog sustava, ali i kao dio gradske politike. Upravo provodenje odgovarajuce gradske politike, sukladne realnim mogucnostima i proklamiranim ciljevima razvoja, zasnovane na potencijalu razvoja telekomunikacija, moze odlucu-juce pridonijeti rjesavanju problema, a u interesu buducnosti opstanka grada. Model rjesavanja problema parkiranja u gradskom sredistu je primijenjen na gradskom sredistu Zagreba, te je na konkretnom primjeru ukazano na postupak definiranja pocetnog modela i odabira mjera i strategija sukladnih ukupnom prometnom sustavu, ali i ciljevima gradske uprave. Na nizu primjera ilustrirani su efekti primjene pojedinih mjera i strategija. U radu je pokazano da se premjestanjem dijela radnih mjesta iz gradskog sredista i drugih objekata atrakcije, utjece na trajno smanjenje potreba za parkirnim zahtjevima u gradskom sredistu, te da dislokacija pojedinih funkcija pojedinih objekata predstavlja opravdanu mjeru koju treba primjenjivati u okviru rjesavanja problema parkiranja u gradskom sredistu, te se tako potvrduje polazna hipoteza.Istovremeno je pokazano da takva mjera pozitivno djelujc na ukupan prometni suslav, na sve njegove modove, ravnomjernije rasporedujuci potrebe za putovanjima u svim smjerovima, a rasterecujuci smjerove prema gradskom sredistu. Eliminiranje ekstrcmne neravnomjernosti u prostomoj distribuciji radnih mjesta, kao i vraca-nje slanovnika u gradsko srediste, kojeg treba revitalizirati i istovremeno humanmrali u potpunoj je suglasnosti s nacelima odrzivog razvoja.
parkiranje; grad
nije evidentirano
engleski
Model to solve parking problems in urban centers
nije evidentirano
praking; city
nije evidentirano
Podaci o izdanju
155
24.03.2005.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet prometnih znanosti
Zagreb