Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Standardi za pedagoško i psihološko testiranje (CROSBI ID 756557)

Druge vrste radova | prijevod

Kulenović, Alija ; Buško, Vesna Standardi za pedagoško i psihološko testiranje // ISBN 953-191-285-8. 2006.

Podaci o odgovornosti

Kulenović, Alija ; Buško, Vesna

hrvatski

Standardi za pedagoško i psihološko testiranje

Pedagoško i psihološko testiranje i procjenjivanje spadaju među najvažnije doprinose znanosti o ponašanju našem društvu i pružaju temeljna i značajna poboljšanja u odnosu na ranije postupke. Iako se ne može ustvrditi da su svi testovi dovoljno usavršeni niti da su sva testiranja razborita i korisna, postoji velika količina informacija koje ukazuju na učinkovitost kvalitetnih instrumenata u onim situacijama u kojima je njihovo korištenje potkrijepljeno validacijskim podacima. Pravilna upotreba testova može dovesti do boljih odluka o pojedincima i programima nego što bi to bio slučaj bez njihovog korištenja, a također i ukazati na put za širi i pravedniji pristup obrazovanju i zapošljavanju. Međutim, loša upotreba testova može dovesti do zamjetne štete nanesene ispitanicima i drugim sudionicima u procesu donošenja odluka na temelju testovnih podataka. Cilj Standarda je promoviranje kvalitetne i etične upotrebe testova te uspostavljanje osnovice za ocjenu kvalitete postupaka testiranja. Svrha objavljivanja Standarda je uspostavljanje kriterija za evaluaciju testova, provedbe testiranja i posljedica upotrebe testova. Iako bi evaluacija prikladnosti testa ili njegove primjene trebala ovisiti prvenstveno o stručnim mišljenjima, Standardi pružaju okvir koji osigurava obuhvaćanje svih relevantnih pitanja. Bilo bi poželjno da svi autori, sponzori, nakladnici i korisnici profesionalnih testova usvoje Standarde te da potiču druge da ih također prihvate.

psihološko testiranje; procjenjivanje; kriteriji za evalaciju testova

Prijevod je objavljen u izdanju Naklade Slap, Jastrebarsko, 2005.

engleski

Standards for educational and psychological testing

nije evidentirano

psychological testing; assessment; test evaluation criteria

nije evidentirano

Podaci o izdanju

ISBN 953-191-285-8

2006.

nije evidentirano

objavljeno

Povezanost rada

Psihologija